יום שני, 31 באוקטובר 2011

פינה חמה: חברת בוסטון סיינטיפיק (סימול: BSX), שער אחרון $5.81, שווי שוק כ – $8.72 מיליארד, מכפיל רווח עתידי - 11

רקע: בוסטון סיינטיפיק הינה יצרנית של מכשירים וציוד רפואי (סטנטים ו- קוצבי לב) לשימוש של רופאים מנתחים בתחום הקרדיולוגיה (לב). בוסטון ידועה בעולם בזכות הסטנטים להרחבת עורקים במטרה למנוע התקפי לב ושבץ מוחי. החברה הינה אחת מארבע חברות שמייצרות סטנטים ואחת משתי יצרניות של קוצבי לב. בוסטון שיפרה את המומחיות שלה בתחום הסטנטים בזכות רכישה של חברת Guidant בשנת 2006. בעקבות התערבות הגוף הרגולטורי האמריקאי למניעת מונופולים (Anti Trust) נאלצה בוסטון לספק רישיון גם ל – חברת אבוט וכעת שתיהן משווקות את אותו מוצר תחת מותג שונה. ההגבלה תפקע בשנת 2012, אז תוכל בוסטון לשווק סטנט מתקדם יותר מבלי שתצטרך לספק רישיונות לחברה מתחרה. גם בחברת אבוט עובדים על סטנט מתחרה ומתקדם שצפוי להיות ביולוגי ושיווקו יחל בעתיד.

מבין המתחרות העיקריות בבוסטון סיינטיפיק, ניתן למנות את אחת מחברות הפארמה הגדולות בעולם - חברת ג'ונסון & ג'ונסון (שווי שוק כ - $180 מיליארד), חברת אבוט (סימול - ABT), מדטרוניקס – יצרנית ציוד רפואי (סימול - MDT), סיינט ג'וד מדיקל (סימול - STJ) מתמחה במכשירי קרדיולוגיה בדומה לבוסטון ועם שווי שוק של כ- $13 מיליארד.

שורה תחתונה: ג'ונסון אנד ג'ונסון סגרה לאחרונה חברת בת שייצרה מוצר מתחרה בתחום הסטנטים, המוצר המתחרה היה נחות מבחינה טכנולוגית ולא הניב רווחים שהצדיקו את המשך הייצור. בוסטון יכולה כעת להגדיל נתח שוק על חשבון ג'ונסון. נקודה מעניינת לא פחות: המנכ"ל הפורש מהחטיבה של ג'ונסון עבר לנהל את חברת בוסטון סיינטיפיק. להערכתנו ישנו סיכוי תיאורטי שג'ונסון החלה תהליך רכישה בשלבים, ומינוי המנכ"ל הפורש וסגירת חברה מתחרה היו השלבים הראשונים. מיזוג של בוסטון יעניק לג'ונסון מוצר מתקדם טכנולוגית בתחום הסטנטים וכמו כן לג'ונסון אין כלל קו מוצרים בתחום קוצבי הלב.

בהינתן תרחיש הרכישה ניסינו להעריך מחיר הוגן עבור בוסטון בהתבסס על מקרי עבר דומים: חברת בוסטון מכרה את חטיבת הסטנטים למוח לפי מכפיל מכירות של 4. מכפיל המכירות של הסטנטים ללב מוערך כיום ב – 2 בלבד. על סמך עסקת הסטנטים למוח אנו מעריכים שהצעת רכש עתידית כלשהי לבוסטון תתבצע במכפיל מכירות של בין 2.5 ל- 3 (נמוך במעט מסטנטים למח בגלל שהתחרות גדולה יותר). עובדה זו מגלה שבוסטון נסחרת בדיסקאונט של בין 50% ל - 70% ביחס למחיר המניה הנוכחי.

תחזית וסיכונים: בוסטון סיינטיפיק פרסמה לאחרונה דוחות לרבעון השלישי שאכזבו מעט את האנליסטים, כתוצאה מכך בוסטון הנמיכה את הציפיות מעט לקראת הרבעון הרביעי. כמו כן, החברה יחסית ממונפת (יחס חוב/הון עצמי) בהשוואה לחברות אחרות הפעילות בתעשייה. מנגד, החברה נסחרת בשפל ולכן להערכתנו גם ללא מיזוג, מחיר המנייה משקף כראוי את שווי החברה ואנו לא צופים הידרדרות משמעותית נוספת במחיר המנייה. מכפיל הרווח העתידי הינו 11 (על פי צפי הרווחים ל – 12 החודשים הקרובים) לעומת 15 כיום. בהנחה שבוסטון תעמוד בציפיות האנליסטים יש סיכוי לאפסייד במחיר המנייה אך הפרמיה מוגבלת יותר ביחס למצב של הצעת רכש. סיכון נוסף יכול לנבוע מטכנולוגיה חדשה או מהתגברות התחרות בתחום מוצרי הקרדיו שעלולים לנגוס בנתח השוק של בוסטון ולכרסם ברווחים.

המלצת קנייה בסיכון בינוני לאחזקה לטווח בינוני, מחיר יעד חזוי במקרה של הצעת רכש $8.5. (מחיר היעד משקף פרמיה של מעל ל- 50% ממחיר המניה האחרון שנרשם).

*  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה