יום שני, 10 באוקטובר 2011

פינה חמה: חברת BP, שער אחרון 37.11$, שווי שוק כ – 117.14$ מיליארד, מחיר יעד בין 55$ - 50$

רקע: BP הינה אחת מחברות האנרגיה (נפט, גז, אנרגיות נקיות) הגדולות בעולם. באפריל 2010 סבלה החברה מתקלה משמעותית באסדת נפט במפרץ מקסיקו, תקלה אשר פגעה בשווי החברה. לאחר תיקון התקלה התאוששה מניית החברה, אך בחצי השנה האחרונה פתחה מניית החברה פער שלילי מול מתחרותיה העיקריות (שברון,אקסון ופיליפס-קונקו). לאחרונה בחקירת האסון במפרץ שוחררה BP על ידי ממשלת ארה"ב מאשמת - רשלנות חמורה, עקב כך ייתכן שגובה הפיצויים המוטלים על BP יופחתו. במקרה זה שווי החברה יעלה.


שורה תחתונה: להערכתנו מחיר המניה כיום מגלם את הנזק שנגרם במפרץ מקסיקו. המניה נסחרת כיום במכפיל רווח של כ- 6 לעומת מכפיל ממוצע של 8 למתחרותיה, כלומר למניה אפסייד של מעל 40%. תשואת הדיבידנד הצפויה היא של 4.2% לעומת 3.2% היסטורית.

תחזית וסיכונים: הרווחיות של חברות האנרגיה בכלל ושל BP בפרט תלויות בצמיחת הכלכלה העולמית והביקוש לנפט. המשך הידרדרות במחירים לחבית נפט וגלישה עולמית למיתון, בדומה למשבר שהתרחש בשנת 2008, תהווה אתגר לתעשיית הנפט ועלולה להפחית את שווי החברות בהתאם. ייתכן שבדוחות הקרובים לסיכום הרבעון השלישי BP לא תעמוד בציפיות האנליסטים בגלל הירידה במחירי הנפט והתמתנות הצמיחה הגלובלית. נוסף על הירידה בביקוש העולמי, BP מאז האסון במפרץ, הפעילה תוכנית התייעלות ארגונית ופיננסית שעלולה להפחית את הרווחיות בטווח הקצר. לדעתנו יש ל- BP את היכולת הניהולית להגדיל את הרווחיות בטווח הבינוני למרות הירידה במכירות.

המלצת קנייה בסיכון בינוני+ לאחזקה לטווח הבינוני, הירידה במחיר המניה מהווה לדעתנו הזדמנות קנייה.

*  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה