יום שני, 17 באוקטובר 2011

הבעת האמון מהתקדמות הדיונים באירופה שלחה את השווקים בעולם לראלי

מילת סיכום: השווקים ביצעו מהלך חיובי חד, המשקיעים יחפשו תירוץ לקחת את הרווחים. נאום ברננקי או דוח מאכזב יכולים להשפיע על השווקים בהמשך השבוע אבל בשורה התחתונה הסכם או אי הסכם באירופה יכתיבו את המשך הראלי או הידרדרות נוספת. למעשה האפשרות להשגת הסכם בין מנהיגי אירופה היוותה את הגורם המרכזי לעליות החדות בשווקי העולם ובישראל בשבועיים האחרונים. ישנם מספר דיווחים בתקשורת שגם סין מעוניינת להעניק סיוע פיננסי לאיחוד בתמורה לשורה של קיצוצים וצעדי התייעלות. המנהיגים האירופאים צפויים להיפגש ב- 23 לאוקטובר לדיונים נוספים שיובאו לאישור ב- 03 לנובמבר.


על המנהיגים להגיע להחלטה במספר מישורים: סיוע נוסף ליוון, תוכנית תמיכה במערכת הבנקאית האירופאית, הגדלת קרן הסיוע למדינות שעלולות להיקלע למשבר. למרות האופטימיות של המשקיעים ישנם מספר מחלוקות מהותיות בנוגע לפתרון וצריך להתכונן לשבועיים תנודתיים וגם לאפשרות שהתוכנית הסופית שתאושר לא תענה על הציפיות. המשקיעים לא יגלו סבלנות במידה ותהיה דחייה נוספת. חברות הדירוג ממשיכות מצידן להוריד את הדירוגים של המדינות בסיכון, וכל עוד המגמה לא תיפסק האיום של משבר החובות באירופה ימשיך להתקיים.

עונת הדוחות ממשיכה השבוע ואף מגבירה את הקצב. מספר רב של חברות אמריקאיות בינלאומיות המייצגות תעשיות שונות. המדווחות הבולטות השבוע: יום שני: סיטי (C) בנק קמעונאי, וולס פארגו (WFC) בנק למשכנתאות, IBM טכנולוגיה ומערכות מידע, יום שלישי: בנק אוף אמריקה (BAC) בנק קמעונאי, קוקה קולה (KO), גולדמן זאקס (GS) פיננסים, J&J (JNJ) פארמה, אפל (AAPL) טכנולוגיה, אינטל (INTC) שבבים, יאהו (YHOO) אינטרנט, יום רביעי: מורגן סטנלי (MS) פיננסים והשקעות, איביי (EBAY) אינטרנט, יום חמישי: נוקיה (NOK) טכנולוגיה ויצרנית סלולר, מיקרוסופט (MSFT) טכנולוגיה. יום שישי: ג'נרל אלקטריק (GE) יצרנית מכונות ומוצרים, מקדונלד (MCD) רשת מזון מהיר. גוגל הפתיעה לטובה בשבוע שעבר לאחר שעקפה את התחזיות והציגה עלייה בהכנסות מעל הצפי של האנליסטים.

אירופה: התשואות על האג"ח ל – 10 שנים של מספר מדינות באירופה מספרות סיפור שונה משוק המניות על היחס לסיכון באירופה. התשואות עלו לקראת סוף השבוע למרות העליות בשווקי המניות והירידה במדדי הפחד. אג"ח ל-10 שנים של איטליה נסחר בתשואה של 5.797%, אג"ח צרפתי דומה נסחר בתשואה של 3.13% לאחר עלייה של 5.88% ביום שישי, אג"ח יוון נסחר בתשואה של 23.92%.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה