יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

אמנם הגזרה האירופאית ממשיכה לגעוש אבל כותרת חיובית אחת תחדש את הראלי

מילת סיכום: המשקיעים צפויים להגיב לנתוני מאקרו חיוביים יחסית מסוף השבוע. נתון האבטלה החודשי האמריקאי היה אמור להחזיר אופטימיות מסוימת לשווקים אבל בגלל החששות שהתעוררו ביוון הראלי הוריד הילוך. אם לא מאקרו אמריקאי, אז לפחות הורדת הריבית באירופה הייתה אמורה לעודד את המשקיעים בטווח המיידי, ובכל זאת המשקיעים התעלמו גם מהבשורה הזאת. אני מסיק שאם תהיה בשורה מרגיעה מיוון שכנראה תגיע כבר בימים הקרובים היא תקבל ביטוי חיובי בשווקי המניות.


הפוליטיקה האירופאית תמשיך להעסיק אותנו גם השבוע ויש לצפות לבשורות חיוביות ושליליות לפרקים בשבועות הקרובים. למען האמת עדיף שהתקשרות תתעסק בטרגדיה היוונית מאשר שידברו על הגרעין האיראני וקריאות מלחמה במזה"ת. בסיכומו של שבוע עם כותרות יחסית מפחידות, המדדים המרכזיים בארה"ב התממשו בשיעור ממוצע של כ- 2%(-) בלבד. המימוש בריא לאחר מספר שבועות רצופים של עליות במהלך אוקטובר בהם זינקו השווקים בשיעור ממוצע של כ – 10%.

השבוע נמשיך לעקוב אחרי מנהיגי אירופה בתקווה למהלכים נוספים להחזרת אמון המשקיעים. מיעוט נתוני מאקרו וירידה בקצב פרסום הדוחות אמור להפחית את התנודתיות השבוע, כך שנחוצה כותרת חיובית אחת בנוגע לאירופה על מנת לחזור למתווה של ראלי סוף שנה.

למה לא נותנים ליוון לעזוב? לא גרמניה ולא האיחוד יכולים להרשות לעצמם יציאה של יוון מהאיחוד. ראשית, לא נקבע כל מנגנון שיסדיר יציאה של מדינה מהאיחוד, לעומת מנגנון קיים של צירוף מדינות חדשות. לפני שתותר פרישה מרצון של מדינה מהגוש המאוחד חייבים לסדר את הרגולציה. שנית, היוונים לא באמת רוצים לחזור לדרכמה, פעולה כזאת תפגע בצורה משמעותית בחסכונות שלהם ועלולה ליצור לחץ משמעותי על הבנקים המקומיים כאשר האזרחים יבקשו למשוך חסכונות, ולבנקים לא יהיה מספיק כסף נזיל לפצות את כולם. במקביל, האירופאים יעצרו כל סיוע נוסף שהובטח ליוונים. בקיצור, כדור שלג שיכול בקלות לצאת משליטה ולגרום פגיעה קשה בכלכלת העולם. שלישית, יציאת יוון מהאיחוד תגביר את הלחץ על יתר המדינות ותעלה את פרמיית הסיכון של מדינות כגון איטליה וספרד. יוון היא הסנונית הראשונה של הצרות באירופה אבל היא לא זאת שתפיל את האיחוד, היא יחסית קטנה מידיי. בינתיים מנהיגי האיחוד קונים זמן ומתפללים.

אירועים בולטים מסוף השבוע: פגישת ה – G20 (20 המדינות החזקות ביותר בעולם) לא הצליחה לספק פתרונות למשבר בגוש האירו. מי שקיווה להבעת אמון משותפת וסיוע לקרן הסיוע האירופאית זכה לאכזבה, סין טוענת שאירופה יכולה להסתדר בלעדיה ולבריטניה יש מספיק בעיות בבית מכדי להכניס יד לארנק ולשפוך כסף לבור שסופו ידוע מראש. לדעתי אלו דיבורי סרק בגלל שלמיתון באירופה יש השפעה גם על המדינות המתפתחות. לסין יש אינטרס ברור לסייע.

נתון אבטלה יחסית מעודד מארה"ב – (אחוז המובטלים ירד ל- 9% מ – 9.1%). עדכונים חיוביים במספר המועסקים בחודשים קודמים תרמו לירידה הכללית ברמת האבטלה החודשית.

השבוע במאקרו ארה"ב: השבוע יחסית דל בנתונים מהותיים בגזרת המאקרו. עיני המשקיעים יהיו לנתון האבטלה השבועי שמתפרסם ביום חמישי. שבוע שעבר חל שיפור במספר דורשי האבטלה השבועי והוא היה נמוך מ K400, המשך המגמה הזאת תעודד את המשקיעים. ביום שישי תפורסם הערכה ראשונית של אוניברסיטת שיקאגו על מדד אמון הצרכנים. הנתון צפוי להישאר ללא שינוי ביחס לחודש קודם, ייתכן אף שיפור קל. נתון מעל הצפי יחזק את הסברה שנתוני המאקרו בחודש הקרוב אמורים להציג שיפור ביחס לרבעונים הקודמים בשנה הנוכחית.

דוחות כספיים: יום רביעי - ג'נרל מוטורס (GM) תפרסם בתחילת המסחר, סיסקו (CSCO) תפרסם דוח בתום המסחר, יום חמישי - דיסני (DIS), ונבידייה (NVDA) בתום המסחר.

מדדים השנה: בסיכום שנתי וחודשיים לפני סוף השנה מדד ת"א 25 ירד בשיעור של כ – 16.75%(-). מדדי ארה"ב יציבים יותר ונסחרים מתחילת השנה כמעט ללא שינוי: מדד ה – 500 S&P ירד בכ- 0.35%(-), מדד הדאו עלה השנה בכ- 3.5%(+), ומדד הנאסד"ק עלה בשיעור של 1.25%(+).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה