יום שני, 17 באוקטובר 2011

פינה חמה: חברת HP, שער אחרון 26.11$, שווי שוק כ – 51.88$ מיליארד


רקע: - Symbol HPQ) Hewlett-Packard) HP מוגדרת כחברת טכנולוגיה ויצרנית אלקטרוניקה מובילה. HP משווקת את מוצריה ללקוחות פרטיים, לחברות ולגופים ציבוריים. החברה פעילה בתעשיות שונות, והיא מחולקת לחטיבות נפרדות על פי תחומי המחקר והייצור. מבין עסקי הליבה של HP ניתן למנות את תעשיית המחשבים האישיים בה היא נחשבת לאחת היצרניות המובילות ובעלת נתח שוק בולט בתעשייה. החברה עוסקת בנוסף בייצור מדפסות ודיו, ייצור סרברים לארגונים, מערכות מידע, הדמיה ותמונות דיגיטליות ולאחרונה היא רכשה חברה שעוסקת בזיהוי תמונה (PAR3). HP רכשה בעשור האחרון את קומפאק, COM3, Palm ו- EDS.

שורה תחתונה: החברה קיבלה מספר הורדות דירוג שנבעו מרווחיות נמוכה, וחילופי מנכ"ל רבים בתקופה האחרונה. הפאניקה של המשקיעים דרדרה את מחיר המניה לטרטוריה של מכירת יתר. כיום המניה נסחרת במכפיל רווח של 6.13, וניתן להסיק שגם אם יתחדשו הירידות בשווקים ירידת ערך נוספת ב HP מוגבלת. כדאי לקחת בחשבון ש HP מתכוונת למכור את חטיבת המחשבים האישיים ולהתרכז במתן שירותים בדומה לחברת IBM. הפעולה אמורה לשפר את רווחיות החברה לאורך זמן מכיוון שהרווחיות במחשבים אישיים נמוכה מאוד בניגוד לרווחיות הגבוהה שמייצרת ל- HP חטיבת המדפסות והדיו.

תחזית וסיכונים: HP הינה חברת ערך בעלת מותג חזק ומוביל במספר תחומים, בשנת 2010 מחזור המכירות הסתכם ב 126.3$ מיליארד, מתוך זה 40$ מיליארד נבעו מייעוץ ושירותים. HP עוברת רה ארגון והיא נחשבת למניית ערך ומיועדת בשלב זה למשקיעי Contrarian (משקיעים שפועלים בניגוד לקונצנזוס כאשר הערך נפגע מעל השווי האמיתי של הנכס). היכולת של החברה להגדיל את הרווחיות בעתיד תלוי גם בשוק ה – IT. שוק ה- IT עלול להיפגע עם חברות יחששו ממיתון וידחו רכישות חדשות של מערכות מידע או חומרה.

המלצת קנייה בסיכון בינוני+ לטווח הארוך, הירידה החדה במחיר המניה מהווה לדעתנו הזדמנות קנייה.

*  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה