יום שני, 24 באוקטובר 2011

פינה חמה: חברת סיסקו (סימול: CSCO), שער אחרון 17.38$, שווי שוק כ – 93.55$ מיליארד, מחיר יעד 20$


רקע: סיסקו הינה חברת טכנולוגיה והיא פעילה בתעשיית התקשורת כספקית חומרה ושירותים, סיסקו רשומה וכלולה במדד 500S&P, הנאסד"ק והדאו ג'ונס. סיסקו מייצרת ומוכרת חומרה ותוכנה שמאפשרת העברת מידע, וידאו וקול על גבי רשת האינטרנט הגלובלית וברשתות פנימיות של ארגונים ומוסדות. החברה מספקת גם שירותים ותמיכה עבור המוצרים אותן היא מייצרת. בשנת 2010 מחזור המכירות השנתי עמד על כ- 40$ מיליארד.

שורה תחתונה: מחיר המניה מייצג תמחור שפל הנובע מירידה בצמיחה, ואיבוד נתח שוק לחברות מתחרות כגון HP וג'וניפר. ההנהלה זיהתה כשלים שפגעו ברווחיות, ומאז החברה עוברת תהליך התייעלות שכלל פיטורים, יציאה משווקים תחרותיים שמאפיינים בשולי רווח נמוכים, וסגירת מחלקות. את הפירות לתהליך ניתן היה למצוא כבר בדוחות האחרונים שפרסמה החברה לרבעון השני באוגוסט.

התוצאות הכו את תחזיות האנליסטים, והמניה שהגיעה לשפל של כ – 30.13$ מלפני חודשיים התאוששה מאז בשיעור של כ – 30% למחירה כיום. סיסקו מציגה שיעור רווח תפעולי מרשים של כ- 20% בשנה האחרונה ואף יותר משנים קודמות. אנו מעניקים לסיסקו מחיר יעד של 20$, תמחור החברה מתבסס על תחזיות רווח ועל יתרת מזומנים נטו של כ 30$ מיליארד המהווה כשליש משוויה של החברה בשוק. יחד עם זאת סיסקו נחשבת למובילה בתעשייה ויש לה מדיניות חלוקת דיבידנדים.

תחזית וסיכונים: לסיסקו צבר מזומנים גבוה שיכול לשמש אותה לרכישות עתידיות של חברות וטכנולוגיות וכך להגביר את קצב הצמיחה. לחברה יש ניסיון מוצלח ברכישות ומיזוגים. סיסקו הינה חברה גלובלית ומוצריה מופצים בכל העולם, הפיזור עוזר לשמור על איתנות החברה. רווחי סיסקו עלולים להיפגע במידה והצמיחה תואט משמעותית במדינות כגון סין או הודו, שהם מהותיים לעסקים של סיסקו. וכמו בכל חברת שמבוססת על טכנולוגיה, פטנט חדש שיעפיל על הטכנולוגיה של סיסקו יכול לפגוע משמעותית במכירות של החברה.

המלצת קנייה בסיכון בינוני לאחזקה לטווח הקצר - בינוני, מחיר יעד 20$. (דוחות רבעון שלישי יפורסמו בתאריך 09.11.11)

*  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה