יום שני, 10 באוקטובר 2011

עונת הדוחות לרבעון השלישי תפתח השבוע, רק שאירופה לא תפריע

מילת סיכום: עונת הדוחות לרבעון השלישי תפתח השבוע. הראשונה כמו תמיד ביום שלישי בתום המסחר בארה"ב: אלקואה (AA - יצרנית אלומיניום, סחורות). ההאטה העולמית השפיעה על היקף המכירות של החברה אך יחד עם זאת הצפי כבר מגולם במחיר המניה וייתכן שנזכה לראות התאוששות במידה ויוכח שהמצב לא נורא כמו שחשבו שיהיה. גי פי מורגן JPM) – בנק השקעות) ביום חמישי, וגם גוגל (GOOG) ענקית האינטרנט מדווחת ביום חמישי.


כדאי לזכור שהתחזיות לרבעון השלישי נכתבו בחודשי יולי אוגוסט שהיו חודשים יחסית קשים בשווקים, ובתקופה בה החלו המשקיעים להפנים את ההאטה הכלכלית והסיכוי הגובר להחמרת משבר החובות באירופה. על כן, רב התחזיות שסיפקו האנליסטים לרבעון השלישי שמרניות (אפשר להאשים אותם?) וקרובות יותר לרף התחתון של הצפי מאשר לרף העליון. זאת גם הסיבה לכך שלא ראינו הנמכה של תחזיות לקראת עונת הדוחות הקרובה. האופטימיות הזהירה לקראת הדוחות נובעת מכך, שעל פי נתוני המאקרו של החודשים האחרונים, הכלכלה הגלובלית המשיכה לצמוח ולכן מיתון הוא עדיין בגדר תיאוריה. התחזיות לרווחי החברות מתארות מיתון. לראייה, נתון התעסוקה של ספטמבר שפורסם ביום שישי בארה"ב היה מעל הצפי, אמנם לא מספיק בשביל להאיץ את הכלכלה אבל בהחלט מנפץ בשלב זה תיאוריות קודרות. לפעמים שוכחים שבין לבן לשחור יש גם דשדוש והכלכלה העולמית בינתיים לפחות מדשדשת. הסבירות היא שהחברות ידווחו ברובן על ירידה בהיקף המכירות ביחס לרבעונים קודמים אך יצליחו להכות את התחזיות של האנליסטים לרבעון השלישי. ראלי סוף שנה?

אז זהו שהראלי תלוי גם באירופה, פעם היינו מאזינים לברננקי, היום אנחנו עוקבים אחרי מרקל. העליות האחרונות בשווקים נבעו מאופטימיות שהאירופאים מגבשים תוכנית. אירופה תמשיך להוות צל מאיים וכל אמירה או חשש עלול בקלות לשנות את תמונת הכלכלה ולהחזיר את הנבואות השחורות למדיה והמסכים האדומים לחדרי המסחר. כדאי לעקוב בנושא זה אחרי אמירות של נגידים (פישר, ברננקי, טרישה) ופוליטיקאים בכירים (מרקל, סרקוזי, ג'ון מייג'ור).

אירופה: עד שכבר קיבלנו נתון חיובי בארה"ב אירופה חייבת לקלקל. סוכנות הדירוג פיץ מזכירה לנו שעדיין מוקדם לחגיגות והיא הורידה את הדירוג של איטליה ל- (+A) וספרד ל- (-AA). גם סוכנות הדירוג מודיס לא תעביר סוף שבוע בלי שניזכר בה והיא ממשיכה להנמיך ציפיות. הפעם על הכוונת שלה היו 12 מוסדות פיננסים באנגליה. מודיס נימקה את הורדת הדירוג בכך שהממשל האנגלי לא יסייע לבנקים עם שווי שוק בינוני ומטה אם יפרוץ משבר במערכת הבנקאית. מודיס הוסיפה שהיא לא מזהה עלייה נוספת בסיכון של המערכת הפיננסית. אך הורדת הדירוג מזכירה לנו שיש עדיין חשש ממחיקת חובות בגלל יוון.

השבוע במאקרו: השבוע דל בנתונים ובעיקר ישפיעו על המסחר דוחות הרבעון. ביום שלישי מתפרסם סיכום ישיבת הפד האחרונה שלאחריו הכריז ברננקי, הנגיד האמריקאי, על תוכנית נוספת לקנית אג"חים. המשקיעים ינסו ללמוד על קיומן של תוכניות נוספות בעתיד ועל מצב הכלכלה כפי שנידון בישיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה