יום שני, 2 במאי 2011

ת"א 25 נסוג מרמות השיא פעם נוספת וחוזר לדשדש


מילת סיכום: החולשה הנוכחית שניכרת בעיקר בשוק המקומי לא צפויה להפוך למפולת. כאשר יקבלו המשקיעים חיזוקים נוספים מהכלכלה האמריקאית ביחד עם שיפור מזג האוויר בארה"ב, והתמתנות האירועים במזה"ת נראה את השווקים בארה"ב ממשיכים לשבור שיאים וסביר שגם השוק המקומי יחזור למגמת עליות. נכון להיום מתחילת השנה המדדים המרכזיים בארה"ב עלו בשיעור של בין 8.5% ל – 10%. מדד ת"א 25 ירד מתחילת השנה בשיעור של כ- 2% והתרחיש הסביר הוא שמדד ת"א 25 יצמצם את הפער מול מדדי ארה"ב לכיוון החיובי בהמשך השנה. מדד ת"א הספיק מאז יום חמישי להשיל כ- 3% מערכו ביומיים של מסחר ללא שינוי מהותי בתנאי הכלכלה המקומית.

אירועים חשובים בשבוע האחרון: עונת הדוחות ממשיכה, ויש אפילו חברות שמעדכנות את התחזית לשנה הקרובה, כגון IBM ו – קטרפילר. 63% מהחברות ב – 500 S&P כבר פרסמו דוחות רבעוניים, בינתיים 73% מהחברות המדווחות עקפו את התחזיות כגון אינטל ו ג'ונסון & ג'ונסון. מלבד דוחות רבעוניים השיא בשבוע שעבר היה נאום ברננקי. בשוק שרר החשש שברננקי יסיים את המדיניות המקלה 2QE מוקדם מהצפי, אך התרחיש התבדה. עיקרי דבריו: ברננקי הודיע שימשיך את התוכנית על פי התכנון עד סוף יוני, נכון להיום הוא אינו מתכנן סיוע נוסף (3QE), הוא פחות מודאג מהשלכות אינפלציה ומעדיף לדרבן צמיחה למרות הביקורת שמושמעת נגדו לפרקים. על פי ברננקי נראה המשך שיפור בכלכלה וגם ירידה באבטלה אך בקצב איטי ממה שהורגלנו. נוסף על נאום ברננקי, נתון ה – GDP האמריקאי הציג ירידה בקצב הצמיחה בארה"ב מ-3.1% ל1.8%. השווקים הגיבו באדישות מכיוון שזה היה צפוי נוכח האסון ביפן, שיטפונות וסופות טורנדו בארה"ב והאירועים במזה"ת. ההערכה היא שכאשר ההשפעה המיידית תחלוף נמשיך לראות צמיחה חיובית יותר.

השבוע הקרוב בארה"ב: זרם הדוחות צפוי להמשיך השבוע ובמקביל נתוני מאקרו חשובים ימשיכו להעיד על משק צומח. המשקיעים יחפשו כיוון במספר רב של נתוני מאקרו שמתפרסמים השבוע אשר צפויים להציג שיפור בכלכלה האמריקאית גם אם בקצב נמוך יותר ממה שהורגלנו בתקופה האחרונה. סקרים של מדדי הייצור והשירותים אמורים להתקבל מעל לרמה של 50 ובכך נלמד שהמשק האמריקאי צומח למרות שהנתון עלול להיות נמוך מחודשים קודמים. הנתון החשוב ביותר השבוע, אבטלה חודשי לאפריל, מספר המועסקים צפוי לעלות בחודש השביעי ברציפות, מועד פרסום הדוח ביום שישי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה