יום ראשון, 15 במאי 2011

הסחורות גוררות את המדדים למטה המשקיעים מתכוננים ליום שבו תסתיים תוכנית הפד

מילת סיכום: המדדים בעולם נכנסים לתקופת אי ודאות גוברת בגלל סיום תוכנית הפד בסוף יוני והחשש מנתוני המאקרו ביום שאחרי. במילים אחרות, השוק עלה לתמחור אופטימי בזכות תוכנית QE2 ומנגד, המאקרו מעיד על צמיחה איטית מהצפוי. המשקיעים מודאגים שללא מכונת הכסף של הפד, תנאי המאקרו הפושרים גם ככה עלולים להידרדר חזרה. מהעבר השני, דווקא התשואות של אג"ח ארה"ב ל- 10 שנים ממשיכים לרדת וזה דווקא סימן שנתפס כחיובי. עם התשואות על האג"ח יעברו את רמת ה – 4% אז אמריקה עלולה לסבול מירידה בצמיחה. תרחיש כזה יכול להיווצר אחרי שהפד יפסיק לקנות את האג"חים כאמור בסוף יוני.



החששות עלו גם בגלל משבר החובות באירופה, על פי נתונים אחרונים המצב ביוון אירלנד ופורטוגל שלילי יותר מהערכות קודמות. כדי ללמוד על רמת הסיכון כדאי לעקוב אחרי התשואות של אותן מדינות ל -10 שנים. כל עליה בתשואה מלמדת על עלייה בסיכון. שוקי המניות מגיבים לכיוון השלילי כל פעם שיש איתות על עלייה בסיכון של מדינות אירופה ולכיוון החיובי כאשר נראה שאירופה מצליחה לצמוח.


שורה תחתונה: הסקרים מנבאים בארה"ב המשך ירידות בשיעור של בין 5 ל – 10% בתקופה הקרובה, כך היה בסיום התוכנית הראשונה 1QE לפני שאושרה 2QE. לא הכול אדום, במדד ה S&P500 בשבועות האחרונים אנו עדים להסתת כספים ממניות של פיננסים וחומרי גלם למגזרים דפנסיביים כגון תעשייה ופארמה שעולים בניגוד למגמה הכללית של השוק.


בארץ: מכיוון שמדד ת"א 25 מציג תשואות נמוכות עד כה יחסית לארה"ב ואירופה ייתכן תרחיש בו ירידות בארה"ב לא ישפיעו באותה עוצמה על מדד 25. מצד שני אנו נמשיך להיות מושפעים יותר מאירועים גיאו פוליטיים במזה"ת. אתמול, ביום ראשון פורסם המדד לחודש אפריל 0.6%. אמנם הוא היה נמוך מהציפיות, אבל הצפי הוא שהנגיד יעלה את הריבית בלפחות 0.25% בהחלטת הריבית הקרובה. עונת הדוחות מגבירה קצב אצלנו והצפי הוא לדוחות חיוביים.


מדדים בשבוע שעבר, מדד ת"א 25 הצליח להחזיר לעצמו כ 1% לאחר שבועיים של ירידות רצופות. סה"כ מתחילת השנה מדד 25 ירד בשיעור של 2.69% (ללא יום ראשון). המדדים בארה"ב סגרו כמעט ללא שינוי עם נטייה לירידות קלות.


הסחורות ממשיכות להוביל את הירידות, אבל כלל לא בטוח אם מדובר בשינוי מגמה או מימוש זמני. הקושי בניתוח תנאי המאקרו בתקופה הקרובה נובע משני מישורים, תגובות הפד בארה"ב ובאירופה למשבר של 2008 היו שונות ולא ניתן לדעת איך תושפע כלכלת העולם. לא ניתן לחזות אם, מתי, ובאיזה היקף תבוא תוכנית חדשה שתחזיר אופטימיות לשווקים. הדעות רבות ומגוונות והן נעות בין אינפלציה לסטגפלציה ואף למיתון חוזר. ריבוי הדעות והניתוחים גורר תנודתיות גבוהה במחירי הסחורות.

אירועים חשובים בשבוע הקרוב: מספר חברות קמעונאיות מארה"ב ידווחו, המשקיעים ינסו ללמוד בעיקר מהתחזיות של הקמעונאיות להמשך השנה על מגמת הצריכה העתידית של הצרכנים. תחזיות חיוביות יעידו שהצרכנים ממשיכים לקנות כפועל יוצא של אחזקת מזומנים גבוהה וביטחון גובר בשוק העבודה, ולמרות העלייה במחירי הסחורות ובעיקר הדלק.


מבין המדווחות: וול מארט (WMT.N), לואס (LOW.N) מוצרים לבית, הום דיפו (HD.N). מאקרו בארה"ב: נתוני מכירות בתים (ימים שלישי וחמישי), וסקר צריכה (ביום חמישי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה