יום שני, 23 במאי 2011

המסחר השבועי ממשיך להתנהל בתנודתיות ובסיכומו של שבוע מדד ת"א 25 נסגר במגמה חיובית

מילת סיכום: השוק מגלה סימני חולשה והתנודתיות ללא ספק עלתה. עם זאת, בסיכום שבועי מדד ת"א 25 מדשדש למרות התחושה בציבור של עלייה בסיכון. בשלב זה עדיין לא ניתן לקבוע מתי השוק יחזור לעליות או איזו ידיעה תחזיר את האופטימיות לשווקים. הצורך בהסדר חוב ביוון מדאיג את המשקיעים באירופה, ולכן הסכם בין האיחוד האירופי לממשלת יוון יהיה סימן חיובי לשווקים. בארה"ב ירידה בקצב הצמיחה וסיום תוכנית הפד מעלה את רמת האי הוודאות, ולכן נתוני צמיחה חיוביים בחודשים הקרובים, לאחר סיום תוכנית הפד, יהווה סימן חיובי בכלכלה האמריקאית. ישנן חששות אחרות שמה הצמיחה בסין תואט, במידה והדבר יקבל אישור בנתוני מאקרו מחירי הסחורות ירדו בשיעורים חדים, וגם מדדי המניות יושפעו לרעה. על פי נתוני המאקרו הידועים תרחיש מעין זה לא עומד על הפרק.


בארץ: שיעור עלית הריבית לחודש הקרוב יפורסם ביום שני לאחר המסחר. אם בעבר התכוננו לעליה של לפחות 0.25%, כעת כתוצאה ממדד נמוך לחודש אפריל, ייתכן שהנגיד יחליט שלא להעלות את הריבית חודש שני ברציפות. התרחיש הסביר הוא לעלייה של 0.25%. בשוק המניות של ת"א ישנה הסטת כספים להשקעה בארה"ב על חשבון המדדים בארץ. אך יש לציין שבשבועיים האחרונים ת"א 25 מציג תשואה עודפת על מדדי ארה"ב.

מדדים בשבוע שעבר, מדד ת"א 25 הצליח לסיים את השבוע האחרון בעלייה של 0.2%, למרות פתיחה שלילית. גם את השבוע הנוכחי פתח מדד ת"א 25 במגמה שלילית בעקבות המסחר השלילי והאירועים בארה"ב ובאירופה במהלך הסוף שבוע. המדדים בארה"ב סגרו את שבוע המסחר האחרון במגמה שלילית זהו שבוע שלישי רצוף של ירידות. מדד ה S&P השיל כ- 0.34%, מדד הדאו ירד בכ 0.66%, מדד הנאסד"ק ירד כ- 0.89%.

אירועים בולטים מסוף השבוע: הסיפור החיובי הבולט של שבוע שעבר הינו ההנפקה של חברת לינקדין שעלתה בעשרות אחוזים ביום המסחר הראשון שלה. ישנם מספר אנליסטים שחוששים מהתמחור הגבוה של החברה אבל לא ניתן להתעלם מרמות הביקושים הגבוהות. השבוע תיתוסף לרשימת הנאסד"ק חברת אינטרנט נוספת Yandex, (סימול: YNDX) ויש המכנים אותה "גוגל של רוסיה".

בארה"ב נתוני המאקרו ממשיכים להציג ירידה בקצב הצמיחה. התוצאה באה לידי ביטוי במימושים במחירי המניות ובמיוחד מניות מוטות סחורות ומחירי הסחורות. באירופה הגיעה הורדת דירוג נוספת ליוון קרוב לדרגת "זבל" (B+) מסוכנות הדירוגFitch . ההודעה כללה אזהרה להורדות דירוג נוספות בעתיד אם ממשלת יוון לא תגיע להסכם על הסדר חוב בקרוב. סוכנות Fitch הודיעה שאפילו דחיית תשלומים תחשב כאירוע חיובי. להערכתנו הסנטימנט השלילי באירופה נבע מנתוני מאקרו חלשים בגרמניה והתבטאות של הבנק המרכזי הגרמני על האטה בכלכלה החזקה באירופה. ללא מנוע הצמיחה הגרמני יתקשו האירופאים להמשיך לסייע למדינות החלשות יותר כגון יוון, פורטוגל ואירלנד.

אירועים חשובים בשבוע הקרוב: דוחות כספיים: ישנן מספר חברות אחרונות מרשימת ה- S&P שיפרסמו דוחות כספיים השבוע כגון אפלייד מטריאלס (שבבים) קוסטקו (קמעונאי מזון), פולו ראלף לורן (אופנה) וטיפאני (תכשיטים). הנפקות חדשות: כאמור לעיל, ישנה הנפקה בנאסד"ק של חברת אינטרנט שמפעילה את מנוע החיפוש בעל נתח השוק הגבוה ביותר ברוסיה.

מאקרו השבוע: סיום עונת הדוחות גורם לכך שנתוני מאקרו משפיעים יותר על התנודתיות של המסחר. נתונים נוספים השבוע ימשיכו להעיד על האטה מסוימת בכלכלה האמריקאית: ביום שלישי יפורסמו נתוני מכירות בתים חדשים. ברביעי יפורסם נתון הזמנות מוצרים ממפעלים, הצפוי להיות נמוך מחודש שעבר. בחמישי יפורסם עדכון הצמיחה בארה"ב, שלב אחד לפני הנתון הסופי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה