יום ראשון, 29 במאי 2011

נתוני מאקרו מהותיים בארה"ב יקבעו את כיוון השווקים לחודש האחרון של המחצית הראשונה של 2011

מילת סיכום: הפאניקה שאחזה במדדים בישראל בשבוע שעבר גרמה לירידות חדות. בתרחיש סביר נצפה לראות ירידה בתנודתיות ודשדוש בחודש הקרוב. אם אינכם בין אלו שמאמינים שסוף העולם הגיע, ייתכן אף שהשוק נסחר היום ברמות סבירות להשקעה. הרמות אליהן הגיעו שווקי העולם כבר לוקחות בחשבון נתוני מאקרו פושרים בשבוע הקרוב כולל את נתוני התעסוקה לחודש מאי.


הנימוק לירידה בקצב הצמיחה של ארה"ב נובע מאסון הטבע ביפן אשר גרם לעיכובים בשרשרת האספקה ועקב כך לפגיעה בייצור ולירידה בקצב גיוסים של כוח אדם, עיקר הפגיעה נרשמה בתעשיית הרכב ממחסור בחלקים. כתוצאה מכך ראינו ירידה בפעילות העסקית בחודש מאי. במידה ונקבל נתונים שליליים אך טובים מהצפי ייתכן שהמשקיעים יגיבו לכיוון החיובי.

בהסתכלות על השווקים בטווח הקרוב, יש לקחת בחשבון מספר סיכונים שקשורים למשבר החובות באירופה ומחירי הגלם הגבוהים. עדיין לא קיבלנו בשורות חיוביות שיכולות להחזיר את האופטימיות לשווקים כגון, פריסה של החובות ביוון. כמו כן, מחירי הדלק עדיין גבוהים למרות התיקון בתקופה האחרונה.

נקודה חיובית הגיעה מהמפגש של המדינות המתועשות 8-G שנערך בסוף השבוע. מנהיגי המדינות החזקות בעולם יצאו בהודעה משותפת בה הצהירו שהכלכלה העולמית מתחזקת וצוברת תאוצה, הם הוסיפו שמחירי חומרי הגלם ומשבר החובות מהווים סיכון לצמיחה. אובמה התחייב להציג אסטרטגיה ברורה ושקופה לצמצום הגרעון האמריקאי, ומנהיגי אירופה התחייבו לטפל במשבר החובות בנחישות ולהגביר את הצמיחה. המבחן הגדול יהיה בחודשי הקיץ, ואם לא נראה שיפור יגברו הסיכויים לפעולה נוספת כלשהי של הפד האמריקאי - QE3.

לקראת המחצית השנייה של השנה, המשקיעים מחכים לנתוני מאקרו חשובים שיקבעו את המשך המגמה בטווח הקרוב. הירידה האחרונה בקצב הצמיחה של ארה"ב, כפי שמשתקף בנתוני המאקרו בשבועות האחרונים, גרמה למשקיעים להיות חלוקים בדעותיהם בנוגע לצמיחה הגלובלית במחצית השנייה של השנה.


מדדים בשבוע שעבר, מדד ת"א 25 ירד בחדות בשבוע שעבר בשיעור של 4.3% למרות עליה של כ 1.1% ביום המסחר האחרון של השבוע ביום חמישי. בכך, סיים המדד רצף של שבועיים חיוביים, ייתכן שפקיעת אופציות המעו"ף הגבירה את התנודתיות במדד נוסף על האווירה השלילית שנבעה ממשבר החובות של אירופה. המדדים בארה"ב סגרו את שבוע המסחר האחרון במגמה שלילית זהו שבוע רביעי רצוף של ירידות. מדד ה S&P ירד כ- 0.16%(-), הדאו ירד בכ 0.56%(-), מדד הנאסד"ק ירד כ – 0.23%(-).

אירועים בולטים מסוף השבוע: חברת האינטרנט Yandex, (סימול: YNDX) פתחה את המסחר בנאסד"ק בעלייה של 56% הנפקת אינטרנט שנייה מוצלחת אחרי לינקדאין. חברת התכשיטים, טיפאני, פרסמה דוחות רבעוניים ועלתה בתגובה ב 10%. וכאמור השיא בסוף השבוע הגיע מפגישת ה- G8 שהביעו תמיכה בחזקת הצמיחה הגלובלית.

מאקרו מהותי בארה"ב: הפוקוס בשבוע הקרוב יהיה על מספר המועסקים החדשים לחודש מאי שצפוי לעלות רק בכ- 185K לעומת 244K בחודש שעבר, הנתון צפוי להתפרסם ביום שישי. המשקיעים יבחנו בין היתר, את הנתון למכירות של מכוניות, ואת הנתון של מדד מנהלי הרכש ISM במגזר היצרני שצפוי להיות נמוך יותר מחודש קודם (למרות שכל נתון מעל 50 עדיין משקף התרחבות כלכלית), שני הנתונים יפורסמו ביום רביעי. סקר ה – ISM במגזר השירותים יפורסם ביום שישי וצפוי לעלות.

ביום שני לא מתקיים מסחר בארה"ב, ביום חמישי לא מתקיים מסחר ב- צרפת. גרמניה ואיטליה.

באירופה בעיקר ימשיכו לעקוב אחרי התפתחויות בנוגע לחוב של יוון והסיכוי למציאת פתרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה