יום רביעי, 6 ביולי 2011

ראלי אדיר שטף את שווקי ארה"ב בשבוע האחרון, התנודתיות גבוהה גם בעליות



מילת סיכום לשבוע הקרוב –. השווקים בארה"ב עלו חדות בשבוע שעבר, לעומת עלייה צנועה יותר במדדי ת"א. סגירה חיובית ועלייה של 2.37% ביום ראשון מצמצמת את הפער והשאלה: האם הראלי ימשך בתקופה הקרובה?.

למרות מספר פרמטרים חיוביים משבוע שעבר, (מניתי את האירועים העיקריים שתרמו לעליות החדות בהמשך הסקירה), לא ניתן בשלב זה לקבוע אם הראלי ימשיך בשבועות הקרובים. כדאי להתכונן להמשך תנודתיות לשני הכיוונים, ולא בטוח אם נקבל כיוון שוק ברור בתקופה הקרובה. בנוגע לעליות בימים האחרונים, סגירה חיובית שיפרה מעט את התשואות בתיקי הלקוחות בסיום הרבעון השני. כמו כן, סוף השבוע הנוכחי הוא ארוך עבור האמריקאים שחוגגים ביום שני את יום העצמאות ולכן המסחר היה דליל ותנודתי. בחודש יולי מתחילה עונת החופשות ולכן המסחר צפוי להמשיך להיות דליל גם בתקופה הקרובה.

להלן מספר אירועים בולטים בתקופה הקרובה שישפיעו על כיווני המדדים:

דוחות חיוביים בארה"ב לרבעון השני – עד כה לקראת עונת הדוחות, לא פורסמו אזהרות רווח. ההאטה בחודשים האחרונים בעקבות האסון ביפן תקבל ביטוי בדוחות של החברות האמריקאיות שיש להן פעילות גלובלית. מוקדם להעריך כיצד השוק יגיב לדוחות אך יתכנו מספר אכזבות וההשפעה על המסחר יכולה להיות שלילית.

פתרון סביר לבעיית תקרת החוב בארה"ב - בטווח של שבוע עד שבועיים הרפובליקנים והדמוקרטים יגיעו להסדר, פרמטר שיוריד חששות מהורדת דירוג לאג"ח האמריקאי המושלם, בסיכוי גבוה הפתרון יהיה חיובי לשווקים.

שיפור בתנאי המאקרו בחודש יולי – נתוני המאקרו צפויים להיות חיוביים יותר בהשוואה לחודשים מאי-יוני. בתקופה האחרונה מספר פרמטרים מרכזיים היו שליליים בעקבות האסון ביפן. הירידה האחרונה במחירי הסחורות מהווה פרמטר חיובי ותסייע להגביאת ביטחון הצרכנים.

עליית הסיכון במספר מדינות באירופה – לא בהכרח יוון פורטוגל או אירלנד, אלא ייתכן אף איטליה או ספרד. חברות דירוג ממשיכות להתריע ולהזהיר על עלייה בסיכון – אפקט שלילי.

האטה בצמיחה של הכלכלה בסין - איתות לירידה בביקושים למוצרי צריכה – איתות שלילי.

עלייה מחודשת במחירי הסחורות – תרחיש שתלוי בנזקי טבע (כגון הוריקנים) או משבר גיאו פוליטי בלתי ניתנים לחיזוי. בין מכלול הסחורות, הדגש הוא על מחירי הדלק. עליה במחיר הדלק מהווה סיכון לצמיחה הגלובלית.

מאקרו מהותי שישפיע על כיון המדדים ארה"ב: יום שני – הבורסה האמריקאית סגורה לרגל יום העצמאות האמריקאי שחל ב- 04.07. יום שלישי – הזמנות ממפעלים עבור חודש מאי – צפי לעלייה של 1% אחרי שנרשמה ירידה חדה באפריל ביום רביעי – מדד ISM לחברות לא יצרניות (שירותים), כנראה האט בחודש יוני ביום חמישי – סקר ה – ADP למספר המועסקים החדשים ביוני כהקדמה לנתון המשמעותי יותר שמתפרסם ביום שישי. עוד ביום חמישי, נתון האבטלה השבועי. הנתון המרכזי של השבוע יפורסם ביום שישי – שינוי במספר המועסקים לחודש יוני: ביוני כנראה נוספו קרוב ל- K100 משרות למשק האמריקאי. הנתון מהווה שיפור לעומת עלייה של K54 בחודש מאי, אך עדיין נמוך מהממוצע שעומד על K166. המשקיעים רוצים לראות את מספר המועסקים עולה בקצב של כ- K200 בחודש כתגובה לתכניות המוניטאריות המקלות שהנהיג ברננקי 1QE, ו 2QE מאז המשבר של 2008. התרחיש הסביר ביום שישי - לא נראה שיפור משמעותי בנתון האבטלה החודשי.

אירועים בולטים משבוע שעבר: האירוע הבולט ביותר וכנראה זה שהפחית לעת עתה את מפלס החרדה של המשקיעים הוא כמובן העברת התקציב היווני בפרלמנט, ובתגובה יקבלו היוונים את הסיוע שהובטח מהאיחוד האירופי. בשורות חיוביות המשיכו לזרום גם מזירת המאקרו השבועית, מספר נתונים היו צפויים לרדת ולבסוף נמדדה בהם עלייה. נתון הייצור ליוני עלה ל – 55 עלייה מ- 53 כפי שנרשם במאי. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עלה גם הוא ל- 61 לעומת 56.6 במאי. אילו הם סימנים להתרחבות כלכלית ביחס לחודש מאי אשר הושפע מאסון הטבע ביפן. מדד נוסף שעלה היה מדד אמון הצרכנים, כנראה בזכות הירידה התלולה במחירי הדלק.

מדדים בשבוע שעבר, מדד ת"א 25 התחזק בשבוע האחרון בכ- 1.2% וזהו שבוע שני רצוף של עליות, את השבוע הוא פתח בעלייה מרשימה עוד יותר בשיער של 2.37% והוא עומד ברמה של 1252.91 המדדים בארה"ב עלו בצורה מרשימה בשבוע האחרון של יוני עם תום הרבעון השני לשנת 2011. מדד ה S&P עלה בכ – 5.6% (-), הדאו עלה בכ – 5.4% (-), מדד הנאסד"ק עלה בכ 6.2%. למעשה מדד ה- S&P מחק בשבוע האחרון כ- 75% מהירידות שלו מהתקופה האחרונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה