יום שני, 11 ביולי 2011

בניגוד לחודשיים האחרונים, חודש יולי נפתח באווירה אופטימית


מילת סיכום –. על פי דיווחים בתקשורת יותר מ – 10 מיליארד ₪ נפדו מתעשיית הקרנות בחודשיים האחרונים. הפדיונות אילצו את הגופים המוסדיים להגדיל נזילות על ידי מכירת מניות ואגרות חוב, והמדדים בישראל ירדו בהתאם. ישנה דרך נוספת לבחון את המצב: האם היית מעדיף להגדיל סיכון כיום בידיעה שהרוב/הציבור פדה חלק ניכר מאחזקותיו (10 מיליארד ₪) ועבר לאפיקים ללא סיכון (כגון מק"מ או קרנות כספיות) וכך להיות מראשוני המשקיעים. או לחילופין להשקיע בסוף התהליך אחרי שהרוב/הציבור יזרים את כספו חזרה לאפיקים עם מרכיב סיכון גבוה יותר וכך להיות בין אחרוני המשקיעים, בד"כ בנקודת זמן זו המדדים יהיו גבוהים יותר, והסיכוי לרווח נוסף יפחת. כל משקיע יענה לעצמו על השאלה לעיל על פי מגבלת הסיכון המתאימה לו.


המסקנה היא לא בהכרח שרמת הסיכון בשווקים נמוכה יותר כיום בעקבות הפדיונות, אלא שמספר המוכרים בשוק ירד. כתוצאה מכך, מעט ביקושים יכולים להקפיץ את המדדים למעלה במחזורים נמוכים כפי שקרה בשבועיים האחרונים. על פי הנחה זו כנראה שנראה המשך עליות בשווקים בטווח של החודשים הקרובים. הנימוקים וההסברים לעליות יגיעו כבר לקראת סוף התהליך אבל אז המחירים בהם נוכל לרכוש חברות מצוינות יהיו גבוהים יותר. כמו כן, לא כדאי למהר ולהסיק שהעליות בשווקים יהיו רצופות בטווח הקצר.


לשבוע הקרוב - מספר רב של נתוני מאקרו ו- דוחות רבעוניים של חברות צפויים להתפרסם. תשומת ליבם של המשקיעים תופנה בעיקר לנתוני המאקרו. הסוחרים יקוו שדו"ח האבטלה המאכזב מהסוף שבוע האחרון בו נרשמה עלייה צנועה של K18 מועסקים בלבד ביוני אינו איתות להאטה. לכן הם יקוו למצוא סימנים של המשך צמיחה בנתוני מאקרו אחרים שמתפרסמים השבוע. השווקים אמנם ירדו ביום שישי בגלל נתון התעסוקה אך הם התמתנו לקראות סיום המסחר.


מאקרו מהותי שישפיע על כיון המדדים בארה"ב: יום שלישי – Fed Minutes דו"ח המתעד את הישיבה והחלטת הריבית האחרונה של הפד. ביום רביעי – ברננקי נואם בפני הקונגרס על ציפיות למחצית השנייה של השנה, הדיווח ימשיך גם ביום חמישי. ביום חמישי – מכירות קמעונאיות בארה"ב – הנתון המשמעותי השבוע שייתן לנו מבט על דפוסי הצריכה של הצרכן האמריקאי. מדד המחירים ליצרן (PPI), ונתוני אבטלה שבועיים. ביום שישי – מדד ייצור האמפייר, האינפלציה (CPI), ומדד אמון הציבור – פרסום ראשוני. עוד ביום שישי יפורסמו תוצאות "מבחני הלחץ" הבודקים את האיתנות הפיננסית של הבנקים האירופאים.


דוחות רבעוניים בארה"ב: עונת הדוחות לרבעון השני לשנת 2011 נפתחת השבוע. הצפי הוא לירידה ברווחיות לעומת הרבעון הראשון אך עדיין לשיפור בהשוואה לרבעון השני של שנת 2010. דיווחים יחלו ביום שני עם פרסום הדו"ח הרבעוני של חברת אלקואה (AA) בסיום המסחר. אלקואה היא יצרנית האלומיניום (מגזר הסחורות) הגדולה בעולם, ונסחרת ברשימת הדאו. המשך העליות במחירי האלומיניום בשנה האחרונה תשפיע לחיוב על הדו"ח הרבעוני. ביום חמישי תדווח גוגל (GOOG) נציגת מגזר הטכנולוגיה, ו - ג'י פי מורגן (JPM) נציגת מגזר הפיננסים.


אירופה: התשואות על אגרות החוב ל- 10 שנים של פורטוגל (12.93%) אירלנד (12.91%) וגם איטליה (5.27%) עלו לשיאים חדשים בשבוע האחרון וזהו איתות על עלייה בסיכון לפשיטת רגל בעיקר במדינות אירלנד ופורטוגל בטווח של מספר שנים. התשואות עלו עקב הורדת הדירוג של פורטוגל לאג"ח זבל (BB) על ידי חברת הדירוג מודיס. הסיכון באיחוד האירופי בא לידי ביטוי גם בירידת ערך של מטבע האירו כנגד הדולר האמריקאי (1.4265$) למרות העלאת הריבית בגוש האירו ל- %1.5 בשבוע שעבר.


מדדים בשבוע שעבר, מדד ת"א 25 התחזק בשבוע האחרון בכ - 2.7% וזהו שבוע שלישי רצוף של עליות. המדדים בארה"ב ממשיכים להתחזק. מדד ה S&P עלה בכ – 0.3%, הדאו עלה בכ – 0.6%, מדד הנאסד"ק עלה בכ 1.6%. מבין המגזרים השונים מניות הטכנולוגיות בלטו לחיוב בשבוע שעבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה