יום רביעי, 9 במרץ 2011

מחירי הנפט הגבוהים מעכבים את המשך העליות בשווקים

מילת סיכום לשבוע הקרוב: ארה"ב: ביום שישי צפוי להתפרסם בארה"ב נתון חיובי של מכירות קמעונאיות לחודש פברואר. נתון אמון הצרכנים שיפורסם גם הוא ביום שישי, של אוניברסיטת שיקאגו, יכול להפתיע לטובה אך צפוי להיוותר ללא שינוי לעומת נתון קודם. מעבר לכך אין נתונים משמעותיים השבוע ועל כן נמשיך להיות מושפעים מהמצב הגיאופוליטי במזה"ת (לוב) ומחירי הנפט.

ראלי רצוף של מספר חודשים מאז אוגוסט הגיע לסיומו. הראלי נשען על השיפור ברווחיות החברות, על שיפור מתמשך במדדי הייצור, עליה באמון הצרכנים, ומגמת ירידה באבטלה האמריקאית. פרמטר הדיור הוא היחידי שעדיין חסר להצגת תמונה חיובית מלאה. דוחות רבעון רביעי ל 2010 המשיכו לתמוך בראלי וכמו כן גם תחזיות להמשך השנה שמספקים המנכ"לים של החברות הגדולות בעולם משרים אווירה חיובית. יחד עם זאת טבעו של שוק לנוע במחזוריות מסוימת וחודש פברואר גילה סימני חולשה שהפכו בסופו למימושים וירידות שהמשיכו בתחילת מרץ. בסה"כ מדד ה S&P האמריקאי עלה בכ- 54% מנקודת השפל ב- 2010, והשבוע החולף מגלה סימני התייצבות.

למרות הירידות בשווקים המשקיעים אינם חוששים מירידה בפעילות הגלובלית אך יש לאירועים במזה"ת השפעה ישירה על מחירי הנפט. כל עוד נסחרת חבית נפט בשווי של $100 ומעלה, תהיה לכך השפעה שלילית על ההכנסה הפנויה של הצרכנים ולכן שוק המניות יתקשה להתרומם. מחירי הנפט הגבוהים מונעים את המשך העליות בשל חשש מפגיעה ברווחיות החברות וגם בשל ההשפעה על הצרכנים. על פי המידע בתקשורת נעשים מאמצים מכיוונה של סעודיה וגם מצד הממשל האמריקאי להוריד את מחירי הנפט לרמות סבירות.

בהנחה שמאמצים גלובליים יביאו להרגעת המצב בלוב, ובמקביל יעשו ניסיונות למתן את העליות במחיר חבית נפט, להערכתנו המשך מגמת העלייה בשווקים היא רק שאלה של זמן. נתוני המאקרו צפויים להמשיך ולהציג שיפור בכלכלה הגלובלית ונתוני הצמיחה ימשיכו להיות חיוביים. למרות הנתונים החיוביים מדד ת"א 25 ירד בשיעור של 4.68% מתחילת השנה כאשר הוא נסוג מרמת ה- 1300 נקודות. באמצע חודש שעבר המדד התקרב לרמה של 1350 כאשר הוא נשען על נתוני תמ"ג חזקים. כאשר הפוקוס יחזור לנתוני מאקרו ונחווה ירידה במתיחות במזה"ת השווקים צפויים לחזור לרמות בהם שהו לפני מספר שבועות.

מאקרו עולמי: כלכלת ארה"ב ממשיכה להציג שיפור מתמשך, עדות נוספת לכך קיבלנו מדוח האבטלה החודשי של פברואר אשר פורסם ביום שישי. אחוז המובטלים ירד אל מתחת לשיעור של 9%. תגובת המשקיעים הייתה פושרת כי נתוני התעסוקה בסיכום חודשי עמדו בציפיות. המשקיעים חוששים שמגמת הירידה באבטלה לא תאריך ימים נוכח קיצוצים צפויים בתקציב האמריקאי ועקב כך צמצום משרות ציבוריות. לכן, נתון חיובי עבור מרץ שיפורסם בתחילת אפריל צפוי בהחלט לעודד את המשקיעים. בשבוע הקרוב אין מספר רב של נתוני מאקרו והשווקים יושפעו יותר מהמצב במזה"ת. אירופה ממשיכה לדבר על העלאות ריבית אשר צפויות להגיע כבר באפריל. עקב כך, האירו התחזק משמעותית מול הדולר והוא נסחר ברמת 1.400.

פינה חמה: חברת אורכית, שער אחרון: 931, שווי שוק: 210 מ' ₪


רקע: חברת אורכית מייצרת מערכות אופטיות לניתוב תעבורת אינטרנט בקצבים של 10 גיגהביט לשניה ויותר. לחברה יש 2 מוצרים: CM-100 שהיה המוצר הראשון וכעת נמצא בערוב ימיו ו- CM-4000, שמוצע למכירה החל מינואר 2008. בשנים 2005-2007 מכרו את ה- CM-100 בעשרות מיליוני $ ללקוח אחד ויחיד (KDDI ביפן). משסיים הלקוח הזה להתקין את המערכות ברשת שלו, נפלו המכירות ומאז לא התאוששו. הסיבה הברורה לעין היא שאורכית לא הצליחה למצוא לקוח גדול דומה. הלקוחות שכן נמצאו – הזמינו בהיקפים קטנים בהרבה.

שורה תחתונה: הרבעון השלישי והרביעי התאפיינו בשיפור מתמשך במכירות בהשוואה לרבעונים הקודמים עקב התגברות משלוחי ה- CM-4000והחברה טוענת שמצב עסקיה משתפר כמו גם הראות לעתיד. יחד עם זאת לאחר פרסום התוצאות לרבעון הרביעי החברה הנמיכה את תחזיותיה לשנת 2011. החברה עדיין לא מציגה רווחיות והיא הפסידה 6 מ'$ ברבעון של ספטמבר ו – 5.4 מ'$ ברבעון שהסתיים בדצמבר. בין מתחרותיה ניתן להזכיר את סיסקו, ג'וניפר, נוקיה-סימנס, סיאנה ועוד. יתכן שזו הסיבה לקושי במציאת לקוחות גדולים. החברה לא שילמה ואינה מתכוונת לשלם דיבידנדים.

המלצת קנייה בסיכון גבוה לטווח בינוני ארוך. אנו מבססים את ההנחה שלנו על שיפור במכירות שנובע מגידול בשימוש במכשירי סלולר חכמים והצורך של ספקי התקשורת לתמוך בעלייה מהירה בקצב תעבורת האינטרנט. יש לקחת בחשבון את הסיכון הנובע מכך שהחברה עדיין מפסידה, ייתכן שבעתיד היא תרצה לגייס סכום כסף נוסף דבר אשר עלול להביא לדילול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה