יום ראשון, 13 במרץ 2011

צפי לשבוע מתוח נוסף בשווקים נתוני המאקרו מארה"ב צפויים לעודד את המשקיעים + אלביט הדמיה

מילת סיכום לשבוע הקרוב: ארה"ב: השוק מתחיל לפתח אדישות למשבר בלוב ויחד עם השתלטות סעודיה על ההפגנות, השפעות המזה"ת על השווקים יחלו לפוג. לא ניתן להתעלם מהשלכות של אסון הטבע ביפן אבל כרגע הוא בשליטה ואינו צפוי להשפיע מהותית על הכלכלה הגלובלית. מגזרת המאקרו, בניגוד לשבוע הקודם, השבוע עמוס יותר בדיווחים מהותיים על הכלכלה האמריקאית וכולל בתוכו גם את פגישת הפד. ברננקי לא צפוי לחדש בסקירת השוק והחלטת הריבית תישאר על כנה, גם תוכנית רכישת האג"חים – 2QE תימשך. האירועים בארה"ב ישפיעו על המסחר בארץ בעיקר מיום רביעי. הסנטימנט עדיין שלילי אך ייתכן שנתוני מאקרו ונאום ברננקי יעודדו את המשקיעים לקראת סוף השבוע.


שבוע שעבר המשיך להתאפיין במגמה שלילית והמדדים בארה"ב השילו בין 1% (הדאו וה - P&S) לבין 2.5% (הנאסד"ק). נתון מכירות קמעוניות גבוה תרם לאווירה חיובית ביום שישי, אבל הירידה באמון הצרכנים כנראה כתוצאה מעלייה במחירי הנפט מיתן במידה את העליות. השווקים צופים התמתנות במחירי הנפט בטווח הקצר, ולכן אמון הצרכנים ישוב לעלות בקרוב. הסדר שנשמר בסעודיה בנוסף לאדישות השוק להתפתחויות בלוב צפויים למתן את החשש לעלייה מהירה במחירי הנפט. המחיר לחבית נפט כבר ירד אל מתחת ל- 100$ לחבית ביום שישי אך נסגר מעט מעליו.

פינה חמה: חברת אלביט הדמיה, שער אחרון 41 ₪, שווי שוק כ- 1מיליארד ₪


רקע: אלביט הדמיה מתמחה בייזום וברכישה של נדל"ן מניב, בעיקר מרכזי קניות ומרכזי בילוי גדולים. ההתחלה הייתה בהקמת קניונים במזרח אירופה. החטיבה שהתמחתה בכך היתה פלאזה סנטרס, המהווה כ-70% מהמאזן של חברת אלביט הדמיה. פלאזה סנטרס (PLAZ.L) הינה חברה ציבורית אשר נסחרת בלונדון ועיקר נכסיה במזרח אירופה. במזרח אירופה התמחה מוטי זיסר (בעל עניין מהותי באלביט הדמיה) בקנית קרקעות, בנית מרכזים עליהן והשכרה עד לשלב מכירת הפרויקט. בד"כ עם סיום הפרויקט נוהג זיסר למכור את הנכס לגופים המחפשים תשואה שוטפת.

מלבד פלאזה סנטרס לאלביט הדמיה חטיבת נדל"ן אמריקאית (מרכזי קניות ומרכזים מסחריים) שפועלת בארה"ב באמצעות קרן משותפת לאלביט ומנורה. הקרן מתמחה ברכישה ובתפעול של מרכזים מסחריים ומרכזי קניות גדולים. בארה"ב בשונה ממזרח אירופה, אלביט רוכשת מרכזים קיימים במחירי מציאה ומשביחה אותם מתוך כוונה למכור את הנכס לגופי ניהול ברווח.

שורה תחתונה: בעוד בארה"ב ובהודו חובת ההוכחה היא עדיין על אלביט, הרי שבמרכז אירופה ובמזרחה חברת הבת פלאזה סנטרס מכרה 26 מרכזים מסחריים תמורת כ-1.2 מיליארד יורו וברווח של כ-360 מיליון יורו. המימושים הללו בוצעו לפני פרוץ המשבר האחרון בשווקים ואפשרו לחברה להשהות חלק מהפרויקטים ולעבור את המשבר ללא סכנה תזרימית כלשהי. דיווח אחרון של אלביט מגלה שיש להם בקופה 200 מיליון יורו, והון עצמי של 650 מיליון יורו (כלומר נסחרת פחות מההון העצמי). כמו כן, החברה מייצרת NOI (net on income) של 30 מיליון יורו בשנה. שיפור בכלכלת רומניה אשר עשירה במשאבי טבע וכוח עבודה זול יוביל לשיפור הרווחיות של אלביט. פרויקט הדגל של אלביט ברומניה "קסה רדיו" המשתרע על שטח של 400 אלף מ"ר וכולל משרדים צפוי לעבור פיתוח לקראת 2012. מלבד רומניה, זרוע הנדל"ן של אלביט פעילה גם בגרמניה.

הכנסות נוספות: לאלביט הדמיה מספר חטיבות נוספות – חטיבה רפואית אשר עוסקת בפיתוח רפואי, חטיבה קמעונית המחזיקה בין היתר במותגי גאפ ומנגו, חטיבת מלונות, וחטיבת נדל"ן המשקיעה בהודו שמלבד נדל"ן הקימה גם מחלבות בהודו (מספר מיליונים).

המלצת קניה בסיכון גבוה: לאלביט דיי מזומנים למספר שנים קדימה והיא ממשיכה להתרחב לשווקים חדשים עם זאת החברה ממשיכה להציג הפסדים והיא תלויה במידה גדולה בהתאוששות במזרח אירופה. התמחור של החברה ביחס לנכסיה ועל מגוון עסקיה הינו זול כעת וכל עוד לא תחול הידרדרות נוספת בכלכלת הגלובלית הסיכוי להתאוששות במחיר המניה גבוה מהסיכוי להמשך הידרדרות במחיר המניה. לצורך השוואה חברת פלאזה סנטרס ירדה בכ- 34% מאוגוסט 2008 עד סוף פברואר 2011, לעומת ירידה של כ – 62% לאותה תקופה באלביט הדמיה. אנו מעניקים לאלביט הדמיה מחיר יעד 80 ₪.


מאקרו עולמי: כלכלת ארה"ב – נאום ברננקי בעקבות החלטת הריבית ביום שלישי יפיג חששות משינוי מדיניות כלשהו. ברננקי ינמק את החלטתו למרות עלייה בצריכה ושיפור רצוף בייצור בכך ששוק העבודה עדיין איטי לעומת המשק, אין עלייה במשכורות והחברות בינתיים סופגות את עליית מחירי הסחורות – ולכן הוא אינו רואה חשש מיידי לאינפלציה. סקר האמפייר, פרסום ביום שלישי, שמודד את הפעילות העסקית (גידול או צמצום במצבת כוח אדם, ו - הוצאות או רכישות) צפוי להצביע על שיפור לעומת נתון קודם, בהמשך ביום חמישי יפורסם סקר זהה על הפעילות העסקית מפילדלפיה. בחמישי צפויים נתוני האינפלציה, המשקיעים מצפים לעלייה עקב מחירי הנפט. בישראל מדד המחירים יפורסם לאחר המסחר ביום שלישי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה