יום שני, 21 במרץ 2011

בעקבות לוב הנפט יחזור להשפיע על השווקים, משקיעים ימשיכו לעקוב בדאגה על הכורים ביפן

מילת סיכום: כל עוד קיימת אי ודאות בשווקים נמשיך לראות תנודתיות גבוהה לשני הכיוונים. למרות אופטימיות מלפני הסוף שבוע לא בטוח שהסנטימנט השלילי הגיע לקיצו. המשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי נתוני מאקרו ומגיבים בד"כ בחיוב, אבל רצף אירועים גיאו פוליטיים ואסון הגרעין דוחים קבלת החלטות להגדלת סיכון. השבוע, נתוני המאקרו מארה"ב על שוק הדיור בפברואר חשובים להערכת הכלכלה האמריקאית אך הם אינם צפויים להפתיע לטובה. הזמנות ממפעלים יצביעו על שיפור אך לא בטוח שיהיה בכך דיי בכדי להחזיר את השווקים למסלול עליות. אי הודאות במישור הגיאו פוליטי במזה"ת (בעיקר לוב) תמשיך להשפיע על מחירי הנפט אשר עלולים לטרפד את הסיכוי לצמיחה בכלכלה הגלובלית. בשלב זה סיום המשבר הלובי או סיום המשבר של הכורים היפנים יחזיר למשקיעים את האמון בכלכלה הגלובלית.

אירועים בולטים מסוף השבוע: יפן: מדינות ה 7G הסכימו להחליש את היין היפני אל מול הדולר ובכך לסייע לכלכלת יפן להיחלץ ממיתון. בכורים הגרעיניים, בינתיים, היפנים הצליחו להשיב את מערכת החשמל ונראה שיש שיפור ביחס לסיכון בכורים אבל נמצאו שרידים של קרינה במזון במרחק של 70ק"מ מהכורים. אי הוודאות ממשיכה להתקיים, ההשלכות מאסון הטבע עדיין לא ברורות ולכן, וצריך להתכונן לכל תרחיש.

שבוע שעבר, בניגוד לבורסות בארה"ב שירדו בשיעורים של בין 1.9% (S&P), 1.5% (DOW), לבין 2.7% (הנאסד"ק) הצליח מדד ת"א 25 לסיים בעלייה של 0.4%. מתחילת השנה המדדים בארה"ב עדיין בתשואה חיובית של בין 0 ל- 2%, בהשוואה לת"א 25 שמציג תשואה שלילית, אחת הסיבות לכך נובעת מיציאה של משקיעים זרים. למרות העלאת הדירוג של מדינת ישראל ממדינה מתפתחת האירועים האחרונים באזור הזכירו למשקיעים את הסיכונים במיקום הגיאוגרפי שלנו במזה"ת.

במזה"ת: אי היציבות תחזור להשפיע על מחירי הנפט והם צפויים השבוע לחזור ולטפס מעל 100$ לחבית. לוב: מדינות אירופה בגיבוי ארה"ב יזמו תקיפה משולבת להגנה על המורדים. סוריה: הפגנות אלימות במהלך הסוף שבוע, חשש מהידרדרות. גם בתימן הפגנות אלימות. בסעודיה נשמר השקט הפוליטי והיא יוצאת בתוכנית כלכלית ליצירת מקומות עבודה – הבורסה המקומית הגיבה אתמול בעליות חדות.

מאקרו עולמי: כלכלת ארה"ב – המשקיעים האמריקאים קיבלו עידוד מסקר היצור של פילדלפיה שקפץ לרמה שלא נראתה מאז 1980. כמו כן הייתה ירידה במספר המפוטרים בנתון השבועי. בסה"כ כלכלת ארה"ב נראית יציבה אבל פחות חזקה ממה שסברו בתחילת השנה. הירידה האחרונה במדד אמון הצרכים ביחד עם שוק דיור שממשיך לקרטע מעלים חששות בקרב האנליסטים. נתוני מאקרו לחודש פברואר אותם יבחנו המשקיעים בשבוע הקרוב: מכירות בתים קיימים ביום שני (צפי לירידה מנתון קודם), ברביעי - מכירות בתים חדשים (צפי לשיפור), ואח"כ נאום ברננקי, בחמישי - הזמנות ממפעלים, צפי לעליה אם כי מתונה יותר מחודש קודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה