יום שני, 21 בפברואר 2011

שבוע מקוצר בארה"ב נתוני מאקרו רבים ומספר דוחות של חברות קמעונאיות, בת"א 25 - שבוע פקיעת מעו"ף

מילת סיכום לשבוע הקרוב: ארה"ב: שבוע מקוצר שייחל בשלישי עם לא מעט נתוני מאקרו ומיקרו (דוחות). הנתונים משבוע שעבר ממשיכים להעיד על התרחבות הכלכלה האמריקאית עם נתוני ייצור חזקים ונתוני דיור חיוביים. אמנם חודש פברואר בשווקים מתחיל להראות סימני חולשה ביחס לחודשים קודמים אבל רבעון רביעי מציג שיפור ברווחיות, מדדי הייצור מראים צמיחה, מספר המפוטרים קטן משבוע לשבוע, וברננקי ממשיך לקנות אג"חים ולבטל כל חשש של העלאת ריבית קרובה. בהינתן התנאים האלה נמשיך לראות הסטה של כספים ממכשירים סולידים (אג"ח מדינה) אל מכשירים בעלי מרכיב סיכון גבוה יותר (מניות). בעבר חששנו מאישור התקציב האמריקאי וחילוקי דעות מאז התחזקות הרפובליקנים בסנאט, נראה בינתיים שאושרו מספר קיצוצים אבל סביר שנראה מחלוקות בעתיד וסביר שתהיה לכך השפעה על שוק ההון. אירופה: יש חשש מבקשת סיוע מצד פורטוגל לאחר שאגרות החוב של פורטוגל נסחרות מעל 7% כבר שבוע, תרחיש כזה שנמשך מספר שבועות גורר מניסיון עבר בקשת סיוע מהאיחוד. המזה"ת: המהומות ימשיכו להוות איום אבל לא הגיוני לנסות לצפות משבר גיאו פוליטי בשיקולי השקעה, כמו כן, במצב הקיים עיקר ההשפעה באה לידי ביטוי במחירי הנפט ולא מהסטת כספים למכשירים סולידיים או הקטנת סיכון. מספר דוחות ימשיכו להתפרסם השבוע עם דומיננטיות מהמגזר הקמעונאי.


סיכום מדדים מהשבוע האחרון: מדד ת"א 25 עלה ב 2.4% בשבוע האחרון בתמיכת נתוני תמ"ג מעולים (לאחר עלייה של 0.3% בשבוע לפני) מדדי ארה"ב המשיכו להפגין עוצמה כאשר מתחילת השנה המדדים המרכזיים עלו בממוצע בכ - 7%. בסיכום שבועי: מדד S&Pעלה בכ - 1%, סה"כ עלייה של 31% מאז השפל האחרון שנרשם ביולי שנה שעברה, Dow עלה בכ - 1% (עלייה ב-11 מתוך 12 שבועות אחרונים), וה- Nasdaq עלה בכ- 0.87%.

מאקרו עולמי השבוע: ביום שני כאמור לא מתקיים מסחר בארה"ב בשל יום הנשיא, באירופה מסחר כרגיל. בשלישי יתפרסם נתון מחירי הדיור קייס שילר שצפוי לרדת יחסית לנתון הקודם. ירידה של מחירי דיור מעידה ששוק הדיור מתאושש לאט יותר מהאבטלה ומפגר אחרי נתוני ייצור חיוביים. מדד אמון צרכנים מתפרסם גם בשלישי וצפוי להיות חיובי. ברביעי מכירות בתים קיימים שצפוי להיוותר כמעט ללא שינוי, בחמישי נתוני אבטלה שבועיים, מכירות בתים חדשים, והזמנות ממפעלים - שם נצפה לראות גידול ביחס לנתון קודם כפי שמשתקף בקצב הייצור המשתפר.

עונת הדוחות נכנסת לישורת האחרונה לאחר שכ- 395 חברות מרשימת מדד ה - 500 S&P כבר פרסמו דוחות, מדוחות בולטת השבוע: וול מארט (WMT), הום דיפו (HD), HP (HPQ), מיסייס (M), תוצאות ותחזיות חיוביות ממספר קמעונאיות השבוע יעידו על חוסנו הפיננסי של הצרכן האמריקאי מעבר לנתוני המאקרו השוטפים.

פינה חמה: אג"ח קונצרני, חברת נאוסיטי אג"ח א, מחיר אחרון: 116.13

רקע: חברת נאוסיטי הינה חברת נדלן ועיקר נכסיה במזרח אירופה, היא מחזיקה בקרקעות וקניון בעיקר ברומניה ובפולין וגם ב- %20 מקרן פריווט אקוויטי. היו"ר ושותף בבעלות החברה הוא אהוד בן ש"ך, שותף בחברת פז. נאוסיטי גייסה כספים מבעלי הון והחלה דרכה בשוק ההון כחברת אג"ח, אך עם פרוץ המשבר ב- 2008, החברה נקלעה לקשיי מזומנים ונכנסה להליכי הסדר במסגרתו החברה פרעה את חובות האג"ח במזומן, בהנפקת מניות ובסדרת אג”חים חדשה. מאז ההסדר ועד היום נוצר רווח הון של כ- %30 באג"ח.


הסיבה בגינה אנו מאמינים באג"ח: האווירה השלילית סביב החברה - הובילה לירידה במחיר המניות והאג"ח של החברה. החוב היחיד והעיקרי של החברה הינו לבעלי האג"ח 60 מיליון ₪ מול נכסים בשווי של 200 מ' ₪, (המוצגים לאחר הפחתות רבות). לאחרונה החברה הנפיקה זכויות שבמסגרתה רכשו בעלי השליטה את מלוא חלקם, (משקף הבעת אמון בחברה), מהלך שהביא לגיוס הון של 16 מ' ש"ח, והקטין את החוב הפיננסי נטו עוד יותר וכן הקטין את ה- LTV (יחס חוב לשווי הנכס עליו יש את החוב – Loan to Value ) אשר נושק ל- 20%.

שורה תחתונה: כיום להערכתנו, לחברה אין בעיה לעמוד בתשלומי האג"ח, במקרה הגרוע ניתן יהיה לממש נכסים, האג"ח נסחרת בתשואה בר' של כ- 6.51% במח"מ של 4 שנים, כ- 5.7% מעל אג"ח מדינה צמוד למח"מ דומה. אנו מעריכים שהסיכון לחדלות פירעון נמוך ולדעתנו האג"ח ברמות אלה מהווה הזדמנות קניה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה