יום ראשון, 16 בינואר 2011

העליות בארה"ב קיבלו תמיכה מעונת הדוחות, מדד ה- S&P סוגר שבוע שביעי רצוף של עליות

מדד ת"א סיים את שבוע המסחר הקודם ללא שינוי. מדד ת"א 25 פתח בירידות בימים ראשון ושני, ותיקן חזרה ביתרת ימי השבוע. בסיכום שבועי המדדים בארה"ב מסכמים שבוע שביעי רצוף של עליות: מדד S&Pעלה בכ 1.7%, Dow עלה בכ -1%, וה- Nasdaq עלה בכ- 1.9%.

המדדים בעולם פתחו את שבוע המסחר הקודם בחששות מפני חוסנה הפיננסי של פורטוגל. החששות התבדו כאשר פורטוגל הצליחה לגייס חוב בתשואה נמוכה יותר מהגיוס הקודם, ונרשמו ביקושי יתר. למחרת, הנפיקה ספרד אגרות חוב וגם אצלה נרשמו ביקושי יתר. משבר החובות של אירופה הוריד הילוך והאירו הגיב בעליה חדה של כ- 3.5% כנגד הדולר בשבוע האחרון עדות לעליה בביטחון המשקיעים. גם העובדה שחלק מהביקושים לאגרות החוב הגיעו מהבנק האירופי לא הטרידה את המשקיעים והתוצאה הסופית היא כאמור הצלחת הגיוס. מלבד הבנק האירופי גם סין ויפן הביעו את תמיכתם באירופה ובייצוב המטבע האירופי לשמירה על יציבות הכלכלה הגלובלית.

עונת הדוחות נפתחה במגמה חיובית עם אלקואה - יצרנית האלומיניום הגדולה, אינטל- שבבים ואלקטרוניקה, וג'י פי מורגן - בנק ההשקעות. הדוחות לרבעון הרביעי מרמזים על תוצאות מעולות עד כה והמשך מגמת הצמיחה. בשבוע הקרוב יגבר קצב הדוחות והבולטות ביניהן: בשלישי לפני הפתיחה סיטי בנק, שלישי בסגירה אפל (המוחזקת ע"י טופ אלפא בקרן חו"ל), ו- אי בי אם, רביעי בפתיחה גולדמן סאקס, וולס פארגו, חמישי – מורגן סטנלי ושישי ג'נרל אלקטריק. השבוע הקרוב ייתן לנו תמונה של מגזר הפיננסים והטכנולוגיה. לקראת סוף ינואר יפרסמו כבר 50% מהחברות ונוכל להעריך האם לראלי שהחל בסוף 2010 יש בסיס בשורת הרווח.

מאקרו השבוע: אין נתוני מאקרו משמעותיים בשבוע הקרוב, ולא צפויה השפעה שלילית מכיוון המאקרו על המסחר. ההשפעות על המסחר יגיעו בעיקר מכיוון החברות והתוצאות של הרבעון הרביעי. בשני אין מסחר בארה"ב בגלל יום מרטין לותר קינג, בשלישי מדד ייצור אמפייר, ברביעי נתוני מכירות בתים אשר אינם צפויים להפתיע לטובה, ובחמישי אבטלה שבועי לאחר שאכזב בשבוע שעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה