יום שלישי, 25 בינואר 2011

צפי לשבוע סוער בשווקים: בארה"ב - דוחות רבעוניים, דיור וצמיחה (GDP), בת"א - דוח ששינסקי ריבית ופקיעת מעו"ף


מדד ת"א סיים את שבוע המסחר הקודם כמעט ללא שינוי, מדד ת"א 25 עלה ב 0.1%. המדדים בארה"ב בסיכום שבועי סיימו את רצף העליות, רק מדד הדאו השלים רצף של שבוע שמיני בעליות: מדד S&Pירד בכ 0.9%, Dow עלה בכ -0.4%, וה- Nasdaq ירד בכ- 2.4%.

אחוז המשקיעים אשר חוזים תיקון של בין 5% ל 10% עלה בשבוע האחרון, ותרמו לכך יומיים של ירידות במדדים המרכזיים בארה"ב. אמנם רצף העליות שנמשך כמעט חודשיים (7 שבועות) נקטע, אבל השוק עדיין לא משדר צורך בהקטנת הסיכון או עליה בחששות המשקיעים. לראיה, מחיר הזהב ממשיך להיחלש, האירו ממשיך להתחזק כנגד הדולר האמריקאי, ומחירי אגרות החוב ל- 10 שנים בארה"ב ממשיכים במגמת היחלשות. בתקופות בהם עולה רמת הסיכון המשקיעים נוטים להעביר את כספם לנכסים המוגדרים כ"חוף מבטחים" כגון הדולר האמריקאי, אגרות חוב או, בשנים האחרונות הזהב.

השבוע הקרוב יביא לנו מספר רב של דוחות לרבעון הרביעי, כרבע מחברות ה S&P מדווחות השבוע וכ – 12 חברות ממדד הדאו. מבין המדווחות העיקריות: אמריקן אקספרס, מקדונלד, ג'ונסון & ג'ונסון, בואינג, קטרפילר, מוטורולה, ווריזון וקואליקום. למרות האכזבה מחברות פיננסיות בשבוע האחרון (סיטי, ג'י פי מורגן ובנק אוף אמריקה), אי.בי.אם, ואפל פרסמו דוחות חיוביים, גם חברת ג'נרל אלקטריק הפתיעה את השוק והמניה הגיבה בעליה של כ- 7% במסחר בשישי. המשקיעים ימשיכו להאזין לתגובות מנכלי"ם של חברות גדולות שיפורסמו אחרי הדוחות ויכללו הערכות צמיחה ועדכוני מכירות ל- 2011.

מאקרו השבוע: נתון המאקרו החשוב לשבוע הקרוב הינו נתון הצמיחה. ה- GDP של ארה"ב ברבעון האחרון של 2010 צפוי לעלות משמעותית ולשקף עליה בצריכה בקרב הציבור האמריקאי. נתון GDP החזוי לשנת 2010 הוא 3.5%, הנתון יפורסם ביום שישי. נתוני מאקרו נוספים: ביום שלישי נלמד על אמון הצרכנים, ביום רביעי נתוני מכירות בתים וביום חמישי שינוי במכירות מוצרים ברי קיימא. נאום תקופתי של אובמה וישיבה בת יומיים של מועצת הפד צפויים להשפיע פחות על השווקים השבוע בגלל שלא צפויות הודעות יוצאות דופן בהשוואה לנאומים קודמים מהתקופה האחרונה.

מילת סיכום לשבוע הקרוב: המשקיעים יוצפו במידע מאקרו ומיקרו כל זאת כאשר ברקע עדיין חששות ממימוש. לא בטוח אם השוק ימצא כיוון ברור השבוע ודשדוש עד סוף החודש הוא סביר אם נקבל נתונים סותרים על הכלכלה. בהינתן דוחות חזקים וגם שיפור בצמיחה בארה"ב על פי הצפי סביר שנחזור למתווה של עליות. מנגד, עלית סיכון באירופה (פורטוגל) או צעדים נוספים בסין לריסון הצמיחה ישפיעו לרעה על רצון המשקיעים להגדיל סיכון.

פינה חמה: חברת קמהדע – מגזר ה- ביוטכנולוגיה) שחזור מעודכן מהפינה חמה של טופ - אלפא מתאריך – 22.11.10)


קמהדע, נתונים פיננסים בעת כתיבת המאמר המקורי (22.11.10) – מחיר שוק 24 ₪, מחיר יעד 32 ₪, שווי שוק 650 מיליון ₪.

קמהדע, נתונים פיננסים מעודכנים לסוף יום מסחר 23.01.11 – מחיר שוק 30.35 ₪, שווי שוק נוכחי 833 מיליון ₪. המלצה: קניה, בסיכון גבוה.

חברת ביופרמצבטיקה מובילה המפתחת והמייצרת תרופות ייחודיות להצלת חיים. המוצר הראשון פרי פיתוח עצמי שעבר FDA הוא ה- GLASSIA לטיפול במחלת ריאה תורשתית. המוצר ניתן בעירוי ומכירתו בארה"ב החלה בסוף שנת 2010. מדובר על הסכם הפצה ושיתוף פעולה עם חברת Baxter שיגיע למאות מ' $ כולל תמלוגים (Baxter היא חברה מתחרה, ועל כן ההסכם הוא הודאה שלקמהדע מוצר טוב יותר). תחילת אספקה מסוף 2010 למעלה מ-10 מ' $.

לחברה צנרת מוצרים בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים כולל מוצר הדור הבא הניתן באינהלציה, במידת הצלחת המוצר בניסוי קליני החברה תציף ערך רב למשקיעים, להערכתנו סיכוי טוב ש - Baxter תרחיב את שיתוף הפעולה לכלול גם את המוצר של האינהלציה. התקדמות התוצאות הקליניות של המוצר באינהלציה תשפיע על הערכת השווי של קמהדע. שווי החברה צפוי לנתר במקרה של הצלחת הניסוי או להיחתך במקרה בו תכשל.

בנוסף על האמור לעיל, החברה הודיעה על מו"מ עם חברה בינ"ל להשלמת הפיתוח של תרופה לטיפול בכלבת בארה"ב – התרופה מתחילה שלב 3 בניסוי. במידה ויאושר תהיה זו התרופה המאושרת השנייה של החברה כבר במהלך 2011.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה