יום רביעי, 12 בינואר 2011

השבוע הראשון לשנת 2011 הסתיים בעליות אבל אפקט ינואר מגלה סימני חולשה

מדד ת"א סיים את השבוע הראשון לשנת 2011 בעליות מתונות. בסיכום שבועי המדדים בארה"ב מסכמים שבוע שישי של עליות: מדד S&Pעלה בכ 1.1%, Dow עלה בכ -0.8%, וה- Nasdaq עלה ב- 1.9%. מדד ה S&P, עלה ממרץ 2009 בשיעור של כ - 86%, זהו שיעור העלייה הרצוף הגבוה ביותר מאז שנת 1955. הראלי האדיר שהושג מאז מרץ 2009 מקבל חיזוק מ - 10 רבעונים של שיפור מתמיד ברווחיות החברות. האנליסטים חלוקים בדעתם אם הראלי מגובה בנתונים כלכליים או שמא מדובר בהתייעלות פיננסית נקודתית בעקבות המשבר של 2008.

דוחות ראשונים עבור הרבעון הרביעי לשנת 2010 יפורסמו בארה"ב בשבוע הקרוב, והמשקיעים מצפים לרבעון שיא. הנתונים החסרים להשלמת התמונה של כלכלה צומחת, הם שיפור באבטלה וחשוב מכך עלייה במחירי הדיור. הדעות מנוגדות כאשר הפד פועל על פי התרחיש הגרוע של צמיחה איטית, והמשקיעים מצדדים בתרחיש האופטימי של עלייה בקצב האינפלציה. מעל הצמיחה בארה"ב ממשיך לרחף ענן משבר החובות האירופאי. החשש בא לידי ביטוי בעלייה בתשואות של מדינות ה- PIGS, וירידה בשערו של האירו אל מול הדולר האמריקאי. פורטוגל היא כנראה הבאה בתור אחרי אירלנד לקבל סיוע מהאיחוד.

מאקרו בעולם: נתוני האבטלה בארה"ב היו במרכז בשבוע שעבר. ביום רביעי פורסם סקר ADP אשר הראה שיפור בגיוס בסקטור הפרטי ותרם לעליות, אבל ביום שישי פורסמו נתונים חודשיים נמוכים מהצפי והמדדים הגיבו בירידות שהתמתנו רק בסיום המסחר. סיכום תוצאות נתוני אבטלה: הסקטור הציבורי מקצץ במשרות והסקטור הפרטי מגייס אך עדיין בקצב מתון, נוסף על כך יש עלייה במספרם של הלא מועסקים שנמצאים זמן ממושך במאגר המובטלים. תגובת הפד: המשך יישום תוכנית רכישת אגרות החוב. מאקרו השבוע: נתוני מכירות קמעוניות לדצמבר בשישי.

מילת סיכום לשבוע הקרוב: נתוני האבטלה היו אמורים לתמוך במגמת העליות, אבל הם אכזבו ולא עמדו בציפיות המשקיעים ולכן לחץ המוכרים עשוי לגבור בשבוע הקרוב. עליית מדרגה בהידרדרות האחרונה באירו כנגד הדולר האמריקאי וחשש ממדינות ה- PIGS (התשואות ממשיכות לעלות) יחזקו מהלך כזה. מנגד, דוחות על רבעון רביעי השבוע מאלקואה ו- ג'י פי מורגן מלווה בתחזית אופטימית ל-2011 יחזקו את הקונים. תרחיש של מימוש לא יפתיע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה