יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

ניתוח מניה – חברת מיקרוסופט (סימול - MSFT) – מניית ערך

נתונים מעודכנים: שער אחרון 25.30$ שווי שוק 212.8$ מיליארד, מכפיל רווח נוכחי 9.2

רקע: חברת מיקרוסופט מוכרת לכולנו ממערכת ההפעלה windows ותוכנת office. מיקרוסופט נוסדה בשנת 1975 ונהפכה לענקית תוכנה עולמית, החברה הונפקה בשנת 1986 וכיום היא אחת מבין ארבע החברות היחידות בארה"ב בעלת דירוג AAA. החברה הובילה ושלטה במערכות ההפעלה של המחשבים האישיים מאמצע שנות השמונים בזכות מערכת ההפעלה – DOS שלימים התחלפה ל – Windows.

כיום מלבד מערכת ההפעלה ווינדוס ותוכנות האופיס, מיקרוסופט פעילה בתעשיות נוספות כגון משחקי מחשב Xbox 360)), מוצרי צריכה אלקטרונים (Zune), פעילות אינטרנט (Bing), מחשוב ענ"ן. מיקרוסופט פועלת גם לחזק את הנוכחות שלה בתחום המובייל ולשם כך היא פיתחה מערכת הפעלה לסלולר שתתחרה באנדרואיד של גוגל ובאייפון של אפל. מיקרוסופט משתפת פעולה עם חברת נוקיה ובתקופה הקרובה יושקו מכשירי סמארטפון של נוקיה המבוססים על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט.

מבין המתחרות העיקריות של מיקרוסופט ניתן למנות את אפל (שווי שוק 348$ מיליארד), גוגל (שווי שוק 193$ מיליארד), ואורקל (שווי שוק 154$ מיליארד).

שורה תחתונה: אנשים רבים מתייחסים לחברה כאל חברה מיושנת, אך לדעתנו הסתכלות זו אינה נכונה. אמנם שני התחומים הרווחיים והמכניסים ביותר הם עדיין תחום מערכת ההפעלה והתוכנות המשרדיות, אך מיקרוסופט ממשיכה להתרחב לתחומים חדשים ומנסה להיות גורם דומיננטי ומוביל בכל תחום אליו היא פונה. הכיסוי הטכנולוגי הנרחב של מיקרוסופט והפעילות המגוונת של החברה מציבה אותה להיות מובילה טכנולוגית ומאפשרת לה להעניק פתרון כולל בכל תחומי החיים בעתיד (תוכנה, פי סי, מובייל, שרות ענן, אלקטרוניקה וצריכה, אינטרנט, משחקי מחשב).

מספרים: לחברה יש היסטוריה של התגברות על איומים והיא ממשיכה לצמוח יפה בשיעור ממוצע של כ – 4% ב 4 השנים האחרונות. המזומן נטו מתקרב ל- 18% משווי השוק, הכסף משמש את מיקרוסופט לרכישת חברות ולחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות. תשואת הדיבידנד היא 2.4%.

המלצת קנייה של וורן באפט: לאחרונה ביצע וורן באפט השקעה בחברת IBM, בזכות פעילות החברה בתחום הענן והאיתנות הפיננסית שלה. באפט נמנע בעבר מהשקעות בחברות טכנולוגיה שמוגדות על ידיו כפעילות בתעשייה יחסית חדשה, רק שנים שלושה עשורים, ההימנעות מהשקעה בחברות טכנולוגיה הצילה אותו ממשבר הדוט.קום ב- 2002. באפט נשאל אם קיימת עוד חברת טכנולוגיה שהיה מוכן להשקיע בה מלבד IBM. וורן השיב שהיה שמח להשקיע במיקרוסופט אך נמנע מכך רק בגלל שיש לו קשרי ידידות עם ביל גייטס מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט לשעבר. כדי שלא יואשם במידע פנים.

תחזית וסיכונים: הכנסות מיקרוסופט ממשיכות להישען על מכירות של מחשבים אישיים, ולכן ירידה במכירות של מחשבים אישיים כתוצאה ממיתון כלכלי גלובלי תפגע ברווחיות החברה. מלבד החשש ממיתון, הרגלי הצריכה משתנים והצרכנים מעדיפים טאבלטים (מחשבי כף יד) על פני רכישה של מחשבים אישיים. מיקרוסופט תנסה לחדור לתחום הסלולר ומחשבי הטאבלט. החברה תולה הרבה תקוות במערכת ההפעלה החדשה שלה למובייל, אבל צפוי לה קרב קשה בשוק שנשלט על ידי האנדרואיד של גוגל והאייפון של אפל. כישלון בחדירה לתעשיית מחשבי הכף-יד והסלולר עלולים להעיב על תוצאות החברה בעתיד הרחוק.

המלצת קנייה בסיכון בינוני, טווח אחזקה: בינוני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה