יום שני, 28 בנובמבר 2011

פינה חמה: ניתוח מניה – חברת אמנת – מניית ערך

נתונים מעודכנים (27.11.11): שער אחרון 10.22 ₪,
שווי שוק כ- 68 מיליון ₪, מכפיל רווח נוכחי כ- 7.5


רקע: אמנת עוסקת בשלושה תחומים: יעוץ, ניהול פרויקטים ולוגיסטיקה, מחשוב ותוכנה ופיתוח עסקים. לקבוצה שורה של חברות בנות, ביניהן אמן יועצים, טסנת וסיסנת. החברה היא אחת הזוכות הגדולות של המכרז לשירותי המחשוב הממשלתי (יש לה פרויקט עם משרד המשפטים ופרויקט עם משרד החינוך). אמנת פעילה גם בפרויקט מצלמות המהירות עבור משטרת ישראל. בפברואר הודיעה החברה על מכירת מניותיה בחברת התוכנה סופוור לצ'ק פוינט, ההכנסות מהמכירה עמדו על 2 מיליון שקל. לאמנת לקוחות גדולים באירופה כגון דוטישה בנק ונוקייה, אמנת מתמחה במתן פתרונות מחשוב בתחומי הפיננסים, הביטוח טלקומוניקציה וגופים ממשלתיים.

שורה תחתונה: לאמנת צבר הזמנות משמעותי ארוך טווח ומפוזר, התורם ליציבות הפעילות. האיתנות הפיננסית של החברה טובה מאוד כתוצאה מרמת מינוף נמוכה ורמת נזילות גבוהה. הנהלת החברה בולטת לחיוב על רקע מדיניות ניהול שמרנית ובעלת ותק ניסיון רב. החברה, בתום המחצית של שנת 2011 (טרם התקבלו הדוחות לרבעון השלישי) דיווחה על הכנסות של כ- 176 מיליון ₪. קצב ההכנסות דומה לשנת 2010 אז דווח על הכנסות של 343.7 מיליון ₪ בשנה כולה. (לעומת 339.8 מיליון שקל ב- 2009 ו- 362.2 ב- 2008). הירידה ברווחיות בין השנים 2008 ו – 2009 נבעה מהמשבר ב- 2008 בהם נעשו קיצוצים נרחבים בתקציבי המחשוב והוקפאו פרויקטים בישראל ובאירופה שוקי היעד העיקריים של החברה.

מאז חל שיפור מסוים בכלכלה העולמית והצורך בייעול טכנולוגי הביא לאמנת פרויקטים חדשים, אך עדיין צבר ההזמנות נותר נמוך במהלך 2010 מה שהביא את אמנת לייעל את המערך הארגוני וההוצאות השוטפות. לחברה מדיניות חלוקת דיבידנדים בשיעור של 75% מהרווח כל רבעון, החברה חילקה דיבידנדים בשלוש השנים האחרונות, ותשואות הדיבידנד בהחלט סבירה (החלוקה האחרונה בספטמבר הייתה בשיעור של מעל 10%).

סיכונים: הסיכון בהשקעה בחברה נובע מהמשך המשבר העולמי או החרפתו אשר עלול להשפיע לרעה על לקוחות הקבוצה ועל כן, להאטה בביקושים לשרותי המחשוב של הקבוצה. על פי ניסיון העבר בתקופות מיתון חברות נוטות לדחות קנית מערכות IT חדשות או דוחות פרויקטים קיימים. סיכון נוסף באמנת נובע מאחזקות החברה בחברת טסנת (מוחזקת ב- 56% באמצעות חברת סיסנת). טסנת אשר עוסקת בעיקר בבדיקות תוכנה בארץ ובחו"ל עדיין לא רואה התאוששות בהכנסות מאז המשבר ב- 2008. מלבד ירידה בפרויקטים סובלת טסנת מתחרות מהמזרח, חברות מהמזרח (סין והודו) מציעות פתרונות של בדיקות תוכנה מרחוק במחירים תחרותיים בזכות כח עבודה זול יותר. אמנת מיישמת תוכנית להתייעלות בחברת טסנת אשר צפויה לתרום לרווחיות בטווח הבינוני.

המלצת קניה בסיכון בינוני פלוס, לטווח ארוך - במחיר יעד של 22 ₪ החברה ממשיכה להציג הכנסות יציבות גם נוכח המשבר של 2008 שפגע בצורה מינורית בלבד בהכנסות החברה יחסית לגודל המשבר. לפני המשבר מחיר המניה עמד על כ- 12.7 בשיא - טרם המשבר. בעקבות המשבר המחיר עמד על כ – 5.5. כיום להערכתנו, החברה מתומחרת במכפיל אטרקטיבי של כ- 7.5.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה