יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

מתיחות גיאו פוליטית וחובות באירופה מעלות את רמת אי הוודאות אולם, מאקרו חיובי בארה"ב יכול להצית גל חדש של עליות


התנודתיות בשוק המקומי ירדה השבוע למרות פקיעת המעו"ף. מגמת הדשדוש צפויה להימשך בשבוע הקרוב, אלא אם כן, נתונים חיוביים במיוחד לקראת סוף השבוע מגזרת המאקרו בארה"ב, יציתו את הראלי מחדש. אישור סופי לחבילת הסיוע לאירלנד תעזור להוריד את רמת אי הודאות שמשפיעה על השווקים. עם זאת, לא ניתן להתעלם מתגובת הציבור האירי וכעת נוסף מימד חדש של פירוק הממשלה ובחירות בתחילת השנה הבאה (מפלגת הירוקים האירית הודיעה על יציאה מהממשלה). אי יציבות פוליטית תקשה על החזרת אמון המשקיעים ביציבות הכלכלית של אירופה ועלולה לגרום לגל של הורדות דירוג עבור אירלנד והבנקים האירים. מהצד האסייתי של העולם המשקיעים יעקבו בדריכות אחר הנעשה בין הקוריאניות, כל הסלמה באזור תשפיע לרעה על המדדים, אך למרות המתיחות העולה, הסבירות להתלקחות עדיין נמוכה. בסיכום שבועי מדד S&P, וה - Dow ירדו בכ - 1%, וה- Nasdaq עלה ב- 0.7%. לא כדאי להסיק על סנטימנט המשקיעים משבוע המסחר האחרון מכיוון שהמחזורים הפכו דלילים לקראת החג והשבוע היה מקוצר.

בגזרת המאקרו, ארה"ב הציגה ירידה בהזמנות מוצרים ברי קיימא (Durable Goods), עדות לחולשה בהזמנות של יצרנים. מנגד, מספר המפוטרים השבועי מציג שיפור משמעותי, רמת דורשי אבטלה שבועי עומד על K407. מספר קטן של מפוטרים צפוי להוביל לעליה בגיוס עובדים וכתוצאה מכך לעליה ברמת הצריכה האמריקאית ולהתאוששות כלכלית. תמונה טובה על מגמת הכלכלה האמריקאית נקבל בשבועיים הקרובים. יום שישי השחור כנראה יציג עליה במכירות לעומת שנה שעברה, אך הרווחיות צפויה לאכזב כתוצאה מהנחות גדולות שכרסמו ברווחי הקמעוניות.

מילת סיכום לשבוע הקרוב: שיפור מאקרו בארה"ב מול אי ודאות באירופה וקוריאה. מספר רב של נתוני מאקרו צפויים להתפרסם בשבועיים הקרובים, עם תחילתו של חודש דצמבר, והם צפויים להציג שיפור כלכלי. השיא ביום שישי עם פרסום נתוני אבטלה לחודש נובמבר. ועוד לפני כן, בשלישי מדד אמון הצרכנים האמריקאי, ברביעי שינוי במספר המועסקים ללא חקלאות וסקר מדד הייצור, בחמישי עוד נתון של אבטלה שבועי ומכירות בתים. כדאי לעקוב אחרי הנפקת אגרות החוב הקצרות של ספרד ביום חמישי. נלמד מהצלחת ההנפקה, מהתשואה ועל רמת אמון המשקיעים ביכולת החזר החוב של ספרד. כדאי לבחון את התוצאות של פגישת הרפובליקנים עם אובמה ביום שלישי בדבר הארכת הפטור ממיסים, הסכמה לכך תתמוך בשוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה