יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

שנת 2010 לקראת סיום, מעתה אמרו 2011 ומצב החובות באירופה

שבוע מרגש עבר על השווקים. המדדים בישראל הפתיעו באדישות למתרחש, אך השווקים בחו"ל זינקו בתגובה לידיעות. בסיכום שבועי S&P עלה 3.6%, ה- Dow ו - Nasdaq עלו 2.9%, הדאו חזר לרמה מלפני הקריסה של ליהמן ברדרס בספטמבר 2008.

ידיעות בשבוע החולף: כידוע, הרפובליקנים הגדילו את כוחם גורם שעלול למתן את עמדותיו של אובמה, וכעת התאגידים והעשירים יכולים לנשום לרווחה. ברננקי מצידו העביר תוכנית חדשה על מנת להאיץ את הצמיחה, התוכנית אשר קיבלה את הכינוי: Quantitative Easing 2, שקולה למעשה להורדת ריבית של 0.75%. בשורה התחתונה ברננקי יקנה בעיקר אגרות חוב ל 5-7 שנים. היו שקיוו שהוא יבחר להתמקד באגרות ל-10 שנים, אך התוכנית עמדה בציפיות המשקיעים והשווקים הגיבו בעליות.

מספר נתוני מאקרו פורסמו השבוע בארה"ב, רובם הצביעו על מגמת שיפור בכלכלה האמריקאית. החשוב ביותר היה גידול במועסקים לחודש אוקטובר. הנתון הפתיע לטובה והצביע על גידול בגיוס של עובדים בשיעור של 151K, עם זאת מומחים טוענים שקצב הגידול עדיין נמוך וידרשו מספר רב של שנים לחזור לרמת אבטלה רצויה של 5%. כמו כן הדעות חלוקות עם השיפור באבטלה ימשיך בחודשים הקרובים, או האם התוכנית של ברננקי אכן תביא לירידה באבטלה.

מילת סיכום לשבוע הקרוב: השבוע הקרוב דל יחסית בנתוני מאקרו. נתוני אבטלה שבועי ביום רביעי והנפקת אגרות חוב בארה"ב. השיא השבוע מגיע ביום שישי עם הפגישה המתוכננת של המדינות המתועשות ה- G-20. במוקד הדיונים יעבירו המדינות ביקורת על המדיניות הפיסקלית של ארה"ב מהשבוע האחרון. ברננקי הוביל להחלשת הדולר וגרר עליה במחירי הסחורות, מדינות ה G-20 חוששות מלחצי אינפלציה פנימיים והתפתחות בועות כתופעות לוואי עקב ניסיונותיו של ברננקי להאיץ את הצמיחה מבית. לא צפויה הסכמה ומלחמת המטבעות אשר מהווה איום על הכלכלה הגלובלית צפויה להמשיך.

כיוון שהסתיימה האי ודאות בארה"ב, התקשורת תחזור לדון במצב החובות באירופה. מצבה של אירלנד מדאיג את המשקיעים אשר שלחו את התשואה על אגרות החוב באירלנד ביום חמישי לשיא. עדות לחששות המשקיעים קיבל ביטוי בהחלשות המהירה של האירו כנגד הדולר במסחר בשישי בשיעור של 1.38%. עוד השבוע, עונת הדוחות בעיצומה, כאשר השבוע מבין המדווחות העיקריות סיסקו, גנרל מוטורס, ודיסני. התרחיש הסביר ביותר לשבוע הקרוב הוא המשך הדשדוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה