יום שני, 1 בנובמבר 2010

לקראת אחד השבועות העמוסים בשנה – בחירות לקונגרס, תוכנית ברננקי, מאקרו חודשי, דוחות כספיים


חודש אוקטובר הסתיים בעליות בהמשך לחודש ספטמבר ויחד עם זאת בשבוע האחרון מורגשת בשווקים תחושת קיפאון. השבוע הקרוב עמוס בנתונים ואירועים כלכליים ופוליטיים שיוצרים אי ודאות גבוהה ועל כן המשקיעים בעמדת המתנה. ללא הפתעות, הסקרים מנבאים ניצחון רפובליקני, ונראה שציבור המשקיעים יגיבו על כך בחיוב. תוכנית ברננקי, אשר מהווה את אחד הגורמים המהותיים לראלי של החודשים האחרונים, תפורסם גם היא השבוע והמשקיעים מצפים לשמוע על גודלה של התוכנית.

מפת המאקרו עמוסה גם היא בנתונים על מצב הכלכלה באירופה וארה"ב עבור חודש נובמבר. מדד מנהלי הרכש יפורסם כבר ביום שני, והשיא במאקרו צפוי להגיע ביום שישי עם נתון האבטלה החודשי בארה"ב. דוחות כספיים ימשיכו לזרום לשווקים וישפיעו גם הם על תנודתיות המסחר. התחושה הכללית היא המשך לראלי עד סוף השנה לפחות. לא ניתן לפסול נסיגה חלקית במדדים המובילים במידה ויהיה אירוע חריג ובלתי צפוי, המשקיעים מצידם צפויים לנצל את הירידות ולתמוך במדדים.

נתוני מאקרו בשבוע שעבר: על פי נתוני המאקרו בשבוע האחרון אנו למדים שבסופו של יום הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתרחב ולצמוח. התמ"ג בארה"ב צמח ב 2% בהתאם לצפי, התמ"ג מהווה אינדיקציה לכלכלה יציבה ולכן אנו מסיקים שהתאוששות ריאלית גם אם היא מתקדמת בקצב נמוך מהמצופה. גם הדוחות הכספיים לרב תמכו באווירה האופטימית.

למעשה המשקיעים נשארו אדישים לנתונים החיוביים בשבוע שעבר כדי לא להעלות סיכון על רקע השבוע הקרוב אשר עמוס באירועים, אך לקראת סוף השבוע נצפה לראות ירידה באי ודאות. המשקיעים לא אהבו בשבוע המסחר האחרון פרסום מאסיה אשר הצביע על ירידה בתפוקת המפעלים. כמו כן, שמועות לגבי היקף נמוך מהצפי, בתוכנית ההרחבה של ברננקי, שלחו את המדדים לנסיגה באחד מימות המסחר בשבוע האחרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה