יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

נתוני מאקרו יכתיבו את כיוון השווקים בשבוע הקרוב

עלייה במרווחי הסיכון (CDS – Credit Default Swap)של מדינות ה – PIGS , חששות מיכולתה של אירלנד לעמוד בהתחייבויותיה, נתון אינפלציה גבוה מהצפוי בסין, נתוני מאקרו מאכזבים מאירופה, דו"ח רבעוני מאכזב של סיסקו ואכזבה מפגישת ה – G20. בסיכום שבועי S&P וה - Dow ירדו 2.2%, וה- Nasdaq ירד ב- 2.4%. בסופו של שבוע ולמרות ניסיונות בתקשורת להסביר את הירידות לא קראנו שום בשורה שהפתיעה אותנו בעצמתה.

המעקב אחרי מבול הנתונים והתחזיות מקשה לעיתים על קבלת החלטות השקעה בתקופה בה התנודתיות עולה. ישנם שני משתנים עיקריים שמשמשים את ועדת ההשקעות של טופ אלפא בימים אלו: 1. מרווחי ה- CDS של מדינות ה - PIGS עליהם דיווחנו כבר בתחילת שבוע שעבר. ירידה במרווחי הסיכון (CDS) של אירלנד השבוע תעיד על עלייה בביטחון המשקיעים. קרן המטבע הבינלאומית וגם מנהיגי אירופה הרגיעו את השווקים בהודעה שאירלנד תוכל לקבל חבילת סיוע במידת הצורך, גרמניה אף לוחצת לאשר חבילת סיוע לקראת אמצע השבוע כדי להרגיע את השווקים. 2. ידיעות בתקשורת לגבי קיצוצים אפשריים בתקציב האמריקאי שיובילו הרפובליקנים לקראת פברואר. כידוע הרפובליקנים חיזקו את כוחם, שינוי במודל הכלכלי של הקונגרס יאלץ את המשקיעים לבצעו הערכה מחודשת לגבי סיכויי הצמיחה של המשק בארה"ב.

מספר מועט של נתוני מאקרו פורסמו בשבוע האחרון בארה"ב. ירידה שבועית בדורשי דמי האבטלה מעבר לצפי מהווה סימן חיובי לכך ששוק העבודה במגמת שיפור, הנתון מעיד על מספר הולך ופוחת של פיטורים, והגיע לרמה של נובמבר 2008. המשקיעים עוקבים לראות אם מתהווה מגמה ממשית, וחלקם נשמעים אופטימיים, השוק הגיב בעליות ביום רביעי לאחר הפרסום. נתון חיובי נוסף פורסם ביום שישי, מדד אמון הצרכנים של שיקאגו, אשר הצביע על עלייה באמון מצד הצרכנים.

מילת סיכום לשבוע הקרוב: השבוע, מבול נתוני מאקרו מארה"ב כבר במהלך יום שני, ונצפה לראות שיפור בכלכלה האמריקאית. נתוני מכירות קמעוניות (יום שני), ייצור תעשייתי (שלישי), ונתוני אינפלציה (רביעי), ברננקי ינאם ביום שישי. ההתאוששות בכלכלה הגלובלית עדיין נשענת במידת מה על הצמיחה בארה"ב, והסברה הרווחת היא שאם ארה"ב צומחת כלכלתן של מדינות אחרות ובמיוחד אירופה יושפעו לחיוב למרות הסיכונים הגלומים בהם כיום. מספר הנפקות (IPO) לציבור צפויות השבוע בארה"ב בסכום כולל של 12.5$מיליארד, סכום כזה לא גויס מאז מרץ 2008, ביקוש להנפקות יכול לשדר מסר חיובי לשווקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה