יום שני, 9 באוגוסט 2010

השוורים מקבלים חיזוקים: ברננקי בצעדים מוניטרים, אובמה יקדם תוכנית תמריצים

שבוע שעבר עוד חששנו מנתוני האבטלה אבל השוק הראה עמידות למרות איבוד של 131K משרות ביולי. אחוז האבטלה עצמו נותר ללא שינוי וכפי הנראה חברות מקצצות בתנאיי המועסקים בניגוד לפיטורים. המשק האמריקאי אם כך שומר על מגמת התרחבות אבל היא לגמרי איטית מהמצופה ואינה עומדת בציפיות הממשל.

ברננקי אמור השבוע לצאת עם תוכנית להקלה מוניטארית, ואובמה ימשיך לקדם תוכנית תמריצים נוספת. אמנם הקונגרס מתנגד לתמריצים נוספים אך תוצאות מאקרו חלשות נוספות יחלישו את המתנגדים. כדאי לשים לב לסין, בשבוע האחרון יצאה הודעה על מבחני לחץ עבור שוק הנדל"ן המקומי והשלכות של התפוצצות בועת נדל"ן (ירידה של עד 60% במחירי הדירות) על הכלכלה הסינית. אירוע מעין זה אינו נראה בהכרח ודאי או קרוב אך עלול לחולל מהומה שלילית בשווקים. מילת סיכום: עלית ריבית נראית רחוקה יותר, החברות יעילות יותר, ותוכניות נוספות לעידוד הצמיחה בהחלט יתמכו בשווקים. היחס השלילי כלפי אירופה נמוג לעת עתה ויוון קיבלה כספי סיוע נוספים. ללא פרסומים מפתיעים, השוק יכול להמשיך במגמת העלייה שבוע נוסף.


נקודות חשובות השבוע בשווקים: פגישת הפד ביום שלישי, תוכנית נוספת של ברננקי להקלה מוניטרית, התקדמות באישור תוכנית תמריצים, מכירות קמעוניות מעל הצפי בארה"ב יום שישי, מאקרו חיובי מסין בעיקר בין רביעי לחמישי. אבטלה שבועי ארה"ב בחמישי.


בשבוע שהיה: שבוע חיובי בהמתנה לתוכניות נוספות לעידוד הצמיחה


השבוע נסגר בעליות שערים של כ- 1.6% בממוצע במדדים העיקריים בחו"ל. בשבוע שלפני, המדדים נסחרו ללא שינוי. המשקיעים הגיבו בחיוב: על אפשרות לתוכנית מוניטארית חדשה של ברננקי, דוחות של HSBC פורסמו והפתיעו לחיוב בשבוע שעבר, כספי הסיוע ליוון תרמו לאווירה חיובית. המשקיעים לא אהבו: את המתיחות בצפון אשר העיבה על המסחר בארץ אך לטווח זמן קצר בלבד, איבוד משרות ביולי K131-, מספר נתוני מאקרו נוספים מארה"ב העיבו על הסנטימנט החיובי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה