יום שני, 30 באוגוסט 2010

ברננקי נלחם במיתון כפול - תשואות אגרות חוב ארה"ב 10 שנים מגיבות

ברננקי יעשה כל מה שצריך על מנת למנוע מיתון כפול בכלכלה האמריקאית

השבוע חלף כאשר ברקע עוד מיזוגים והפעם HP ו - דל בהצעות רכש לחברת PAR3, ומנגד נתוני מאקרו נוספים המשיכו להעיד על חולשת הכלכלה האמריקאית. נתון אחד בלט לטובה ה -GDP האמריקאי לרבעון השני עודכן כלפי מעלה ביום שישי, עדות שאולי מצב הכלכלה לא גרוע כל כך כמו שחששו המשקיעים. לאחר פרסום הנתון הודיע ברננקי, בנאום שנשא, שהוא יעשה כל דבר כדי להניע את המשק האמריקאי למנוע מיתון ולשמור על צמיחה. למעשה נתוני מאקרו שליליים יכולים אף לחזק את ברננקי ואת אובמה על ידי החלשת כוחות המתנגדים לסיוע נוסף.

מילת סיכום: נתוני מאקרו מארה"ב השבוע צפויים להמשיך לאכזב והשווקים בחו"ל סגרו שבוע שלישי רצוף בירידות. עם זאת השווקים התאוששו ביום שישי בחו"ל לאור הנאום של ברננקי. ייתכן שהירידות שליוו אותנו לאורך חודש אוגוסט הגיעו לנקודת מכירות יתר במניות. סבב נתוני מאקרו נוספים מתחיל השבוע, תמונת מצב של המשק האמריקאי באוגוסט. נתוני השבוע הקרוב צפויים להכתיב את התקדמות השווקים בשבועות הקרובים.

 תנודתיות גבוהה במחירי אגרות החוב ל – 10 שנים של ארה"ב
מחירי אגרות החוב של ארה"ב ל – 10 שנים ירדו באופן ניכר ביום שישי לאחר נאום ברננקי. התשואה כעת עומדת על 2.652%, עלית תשואה יומית של כ - 6% על האגרות. הירידה החדה במחיר באה על רקע הודעתו של ברננקי להמשיך במדיניות ההרחבה המוניטארית ככל שיידרש. במהלך השבוע האחרון התשואה ירדה עד קצת מעל 2.4%. מתחילת השנה למעשה ירדה התשואה בכ- 31%. בהסתכלות על התנהגות השווקים בעבר ירידה כזאת בתשואה באה בד בבד עם בריחה מסיבית של כספים משוק המניות, אך הדבר שונה הפעם, אמנם השווקים האמריקאים שליליים מתחילת השנה אך ברמת זניחות נוכח השינוי בתשואת האג"ח. אחד ההסברים לתופעה זאת היא רכישה של אגרות החוב לא על ידי הציבור אלא על ידי בנקים מרכזיים. הצפי להמשך תלוי בציפיות המשקיע לגבי הכלכלה, מיתון נוסח יפן יגרור המשך ירידה בתשואות לרמות שיא נמוכות, ומנגד, שמירה על צמיחה תגרור עליה מהירה בתשואות. ברננקי נגד הפסימיים בקרב על שיעור הצמיחה במחצית השנייה, את תוצאות המערכה נראה בתשואות על האג"ח של ארה"ב ל - 10 שנים כבר בתקופה הקרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה