יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

השווקים אותתו על חשש מקצב הצמיחה למרות ההרחבה המוניטרית של ברננקי

השווקים אותתו על חשש מקצב הצמיחה למרות ההרחבה המוניטרית של ברננקי


ההרחבה המוניטרית והודעת ברננקי להשאיר את הריבית נמוכה לזמן ממושך, דווקא העלו את החששות מפני מיתון ודיפלציה בשבוע שעבר. המשקיעים הגיבו על ידי מתן פקודות מכירה. בסופו של שבוע, מדובר בחודש אוגוסט ועוצמת השינוי במדדים לטוב ולרע לא בהכרח מעידה על מגמה מסוימת. השבוע, בשלישי, יפרסמו וול מארט ומספר קמעוניות גדולות דוחות לרבעון שני ובכך יחתמו פחות או יותר את תקופת הדוחות. התחלת בניות ומדד ייצור יפורסמו גם הם וצפויים להיות חיוביים. מילת סיכום: השבוע יעמוד בסימן השאלה של הירידות החדות משבוע שעבר. התנודתיות תושפע בין היתר מפקיעת האופציות על המדדים בארה"ב בשישי. מאקרו מארה"ב השבוע צפוי לשדר אופטימיות, הפתעות לרעה יחזקו את הפסימיים.

נקודות חשובות השבוע בשווקים: יום שלישי דוחות של וול-מארט יעידו על סנטימנט הצריכה של הציבור, הצפי לדוחות חיוביים. התחלות בניה ליולי ביום שלישי צפויים להראות עליה לראשונה מאז אפריל. יצור תעשייתי צפוי להציג עליה בשיעור של 0.5%. עוד בשלישי: מגרמניה יגיע סקר סנטימנט, מאנגליה מדד חודשי. כבר מיום שני נתוני מאקרו מאירופה יפן ומארה"ב יתנו תמונה מלאה יותר על כיוון הכלכלה הגלובלית בחודש יולי.

בשבוע שהיה: שבוע שלילי ביותר במחזורים יחסית נמוכים בארה"ב

השבוע נסגר בירידות שערים חדות של 3.3% בדאו, 3.8% ב 500 S&P, ו – 5% בנאסד"ק. המשקיעים לא אהבו: דברי ברננקי על החשש מהאטה בצמיחה, נתונים מסין הציגו האטה בצמיחה, מכירות קמעוניות נמוכות מהצפי, עליה שבועית בדורשי אבטלה ארה"ב. בסיכום שבועי, ירידה בלקיחת סיכונים וביקוש למכשירים שמוגדרים כ-"חוף מבטחים": אגרות חוב של ארה"ב, דולר, זהב, והיין היפני. המשקיעים הגיבו בחיוב: לצמיחה חזקה בגרמניה, שיפור בסנטימנט הצרכנים בארה"ב (סקר שיקאגו), וגם הנתונים מסין מראים אמנם האטה יחסית אבל עמידות על רקע האטה גלובלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה