יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

עמית רומנו Amit Romano Blog: לקראת השבוע 08.11.09

מכותרות סוף השבוע האחרון: רוביני וג'ם רוגרס מחליפים דעות, הראשון פרופסור לכלכלה שחזה את נפילת השווקים כבר ב- 2004, והפך למעין סלבריטי פיננסי, והשני גורו השקעות אמרקני ופרשן פיננסי, ומאחוריו מספר ספרים שכתב. שניהם בתחזיות עתידיות על שוק המניות, האם יקר מידיי או שיש עדיין מקום לעליות. שניהם מביאים נימוקים מעניניים ונכונים. שניהם בעלי שם עולמי, ולכל אחד מהם דעה מנוגדת לשני.

העתיד עדיין רחוק, וקטנתי מלנקוט עמדה לטובת אחד מהם, בינתיים נתמקד על השבוע הקרוב והצפוי בשווקים.
סה"כ מדדי המניות בשבוע שחלף עלו בארה"ב - הדאו עלה בשיעור של 3.2%, כמו כן גם ה-S&P עלה באותו שיעור. הדולר נחלש ביחס למטבעות העיקריים בעולם, מחיר חבית הנפט עלה ב0.8%, ומחיר אונקית זהב עלה בשיעור של כ-5%.

התנודתיות בשבוע החולף הייתה גבוהה, וצפויה להמשך. ייתכן שתפחת בעקבות דברי ברננקי, שבנאום שנשא, הודיע שהריבית הנמוכה בארה"ב תשאר לאורך זמן. מצב זה טוב לחברות שכן הם יכולות ללוות בתנאים נוחים, וכך להגביר את קצב הצמיחה, ויחד עם זאת את הרווחים - מה שטוב לשווקים, ולנו ציבור המשקיעים.

עם זאת ישנם משקיעים, שמחכים לשיפור בנתוני האבטלה, שחצה נכון לאוקטובר את רף ה - 10% (וזאת הייתה נקודה סימבולית מבחינה היסטורית). הם מחכים גם לשיפור בנתוני הצריכה, כדי לראות אם הצרכנים האמריקנים חוזרים לקנות, וכך שוב יגדילו את רווחיות החברות מה שיטיב עם ציבור המשקיעים.

למה מענין אותנו מה קורה בארה"ב? כי בכל זאת אמנם אנחנו תמיד במרכז העולם, אבל עדיין מהווים בסה"כ כ- 5% מאוכלוסית ארה"ב. וזקוקים, כמו יתר מדינות העולם לשיפור בכלכלה בארה"ב כדי להרגיש כלכלית בטוחים יותר. מה גם שהנגיד שלנו כאשר הוא קונה דולרים, יוצר תלות נוספת בכלכלת ארה"ב.

אז מה עוד יש לנו מעבר לאוקינוס, בארה"ב, עונת הדוחות מתקרבת לסיומה. השבוע יפרסמו מספר קמעוניות לדוגמה וול מארט, שם יחפשו המשקיעים סימנים לעליה בצריכה. בנוסף, מספר חברים בפד האמרקאי, מהחבר'ה של ברננקי,(הנגיד האמרקאי), ינאמו, ונחפש בנאומים שלהם רמזים על שאלות בוערות, כגון מתי תעלה הריבית?, מה מצב הכלכלה?, צפי לאינפלציה וכדומה.

לסיכום, הקרב בין השוורים - שצופים המשך עליות, והדובים - אלו שמנבים ירידות צפוי להמשך, וזה יגרום לשוק להמשיך להיות תנודתי. ותנודתי זה אמנם מפחיד אבל לא תמיד מסוכן אם אנחנו יודעים מה לעשות ואם יש לנו סבלנות.

על רוביני - ויקיפדיה

על ג'ם רוג'רס - ויקיפדיה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה