יום ראשון, 13 בפברואר 2011

מצרים בחדשות של אתמול, מאקרו, פגישת G20 ו-מסמך התקציב של אובמה ל- 2012 הם החדשות של מחר

מילת סיכום לשבוע הקרוב: התנודתיות צפויה לעלות לקראת אמצע השבוע בשל נתוני מאקרו מהותיים שצפויים להתפרסם בכל העולם ואז לרדת בציפייה לדיונים של פגישת המדינות המתועשות (ה- G20) בסוף השבוע. פקיעת אופציות על המדדים השבוע בארה"ב תגביר את התנודתיות.

ישנם דיבורים בשוק על מימוש צפוי אבל במידה ונתוני המאקרו יהיו חיוביים מאוד השוק ימשיך להפגין עוצמה. תמונת המאקרו הסבירה השבוע צפויה להיות סותרת עם עלייה במכירות הקמעוניות ובמדדי הייצור בארה"ב ומנגד תיתכן עלייה באינפלציה באירופה ותיתכן אף ירידה בצמיחה (GDP). נתונים של צמיחה ואינפלציה יזרמו גם מיפן ומסין, אמנם ההשפעה הישירה עלינו פחותה ביחס לארה"ב או אירופה אבל יש לנתונים השפעה על הכלכלה הגלובלית ועל השווקים. השוק המקומי יושפע מ - מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שיפורסם ביום שלישי, וחשש מפני העלאות ריבית נוספות.

סיכום מדדים מהשבוע האחרון: מדד ת"א 25 עלה ב 0.3% בלבד בשבוע האחרון לעומת מדדי ארה"ב אשר המשיכו להפגין עוצמה. בסיכום שבועי: מדד S&Pעלה בכ 1.39% בשבוע האחרון - שבוע שני של עליות, Dow עלה בכ - 1.5% (עלייה ב-10 מתוך 11 שבועות אחרונים), וה- Nasdaq עלה בכ- 1.45% בשבוע האחרון.

בעולם: מצרים זה כבר החדשות של אתמול, השבוע הקרוב יאופיין בנתוני מאקרו רבים ומגוונים. למעשה, למשבר במצרים לא הייתה השפעה מהותית על המדדים מעבר ליום אחד של ירידות עם פרוץ המשבר או עליות מתונות יחסית עם הודעת ההתפטרות של מובארק. זירת המאקרו הייתה מצומצמת שבוע שעבר ולכן לא היה גורם שישפיע מהותית על כיוון המסחר והאווירה החיובית בארה"ב נמשכה שבוע נוסף.

מאקרו חיובי לשבוע החולף: נתון פיטורים שבועי הפתיע לטובה ביום חמישי – הנתון הנמוך ביותר מאז 2008 (383K). בשישי פורסם אמון הצרכנים והוסיף לאווירה החיובית. אמון הצרכנים בשיפור כתוצאה מעלית מחירי המניות (שווי נכסי הציבור עולה) והירידה באבטלה ל 9% על פי הדיווח האחרון. מבין החברות שדיווחו על רבעון רביעי ואכזבו את המשקיעים היו אלה טבע הישראלית (TEVA) וסיסקו (CSCO) יצרנית השבבים. המשקיעים הגיבו מיידית ושלחו את המחירים מטה בחוזקה.

מאקרו עולמי השבוע: ביום שני יציג אובמה תוכנית תקציב לשנת 2012, וינסה להוביל להקטנת הגרעון על ידי קיצוצים כואבים מחד אבל גם הגדלת הוצאות ממוקדות במגזרים מסוימים מנגד. זוהי הפעם ראשונה מאז התחזקות הרפובליקנים בקונגרס שצפויים להעלות חילוקי הדעות בין הצדדים. ביום שלישי - מכירות קמעוניות ומדד אמפייר - צפי לנתונים חיוביים, באירופה צפויים להתפרסם נתוני צמיחה - GDP, ביום רביעי - התחלות בנייה ומדדי מחירים לצרכן בארה"ב, ביום חמישי נתוני אינפלציה ונתונים שבועיים, לקראת סוף שבוע מתוכננת פגישה של מדינות המתועשות ה – G20, משקיעים יחכו לבשורות בנושא עליית מחירי הסחורות.

עונת הדוחות נכנסת לישורת האחרונה לאחר שמעל 70% מהחברות ברשימת מדד ה - 500 S&P פרסמו כבר דוחות, מדוחות בולטת השבוע: דל (DELL) .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה