יום ראשון, 4 ביולי 2010

מאמר ירוק באוקיאנוס אדום – פסיכולוגית שוק

מאמר ירוק חיובי באוקיאנוס אדום של מאמרים שליליים – פסיכולוגית שוק


דמינו שאתם מנהלים חברה בקשיים ועד כה למעלה משנה (2009-2010) הזרמתם כספים לארגון (מדיניות פיסיקאלית מרחיבה), ביצעתם שינויים אירגוניים (רפורמת בריאות ורפורמה פיננסית). בינתיים יש מי שמערערים על הניהול שלכם, ובעוד מספר חודשים פגישת דירקטוריון (נובמבר – בחירות לקונגרס), והעתיד שלכם לוט בערפל. האם לא הייתם יוצאים אם עוד כמה תוכניות מהפכניות לקראת נובמבר כדי להציג צמיחה? איזה שפנים נוספים ישלוף אובמה להמריץ את השווקים בחודשים הקרובים?. המאקרו הגלובלי לא מראה סימני שיפור, האמנם? המדינות המתפתחות עדיין צומחות, האירו החלש יעזור לחברות האירופיות, הצרכנים בארה"ב צורכים קצת יותר, הטבת המס על הדיור ממשיכה, והריבית בניגוד לציפיות מתחילת השנה כנראה לא תעלה בארה"ב עד אמצע 2011. ובשורה התחתונה הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח ולהתרחב (מדדי יצור ורכש מעל 50 מצביעים על צמיחה), גם אם פחות ממה שחשבנו, מה שבטוח שאנחנו לא איפה שהיינו עם קריסת ליהמן ברדרס, וגם השווקים בארה"ב אמנם ירדו בשבועיים האחרונים אבל לא ניתן לומר שהם קרסו עוד בעקבות הנתונים המאכזבים למדי. כדאי לעקוב גם אחרי אגרות החוב של ארה"ב ל-10 שנים, והקורלציה עם שוק המניות, האם רמת התשואה הנמוכה הנוכחית לא מעלה חשש?

שלל של נתוני מאקרו שליליים לא תרמו לשווקים, השבוע הקרוב לא יחדש לנו


השבוע אין הרבה נתוני מאקרו מהותיים למסחר, ולכן המשקיעים ימשיכו להגיב בעיקר על הנתונים משבוע שעבר. יום שני 05.07.2010, אין מסחר בארה"ב, בינתיים במהלך סוף השבוע שלף אובמה עוד מספר שפנים מהכובע בכך שהאריך את הטבת המס לדיור בשלושה חודשים נוספים, והבטיח הזרמת כספים לפיתוח אנרגיות חלופיות, צעד שנועד בין היתר לצמצמם את נתוני האבטלה.

מילת סיכום: השוק נמצא בנקודה קריטית מבחינה פסיכולוגית, ירידות נוספות עלולות לשלוח את השווקים לצלילה נוספת בטווח הקצר, אבל אינני מצפה לראות את ממשל אובמה עומד בחוסר מעש, מהלכים לשיפור הכלכלה יכולים בהחלט לתמוך בשווקים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה